۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
ورود پول‌های حقیقی مانعی برای اصلاح عمیق بازار
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

ورود پول‌های حقیقی مانعی برای اصلاح عمیق بازار

نائینیان کارشناس بازار سرمایه گفت: در چند وقت اخیر هر بار بازار به سمت اصلاح رفته، پول های حقیقی وارد بازار شده اند و شاخص کل را به سمت بالا کشیده و مانع از اصلاح عمیق شده اند.

سمیه شوریابی؛ بازار: نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با بررسی بازار امروز بورس، ۱۳ اردیبهشت ماه اظهار داشت: شاخص کل بورس بعد از اینکه توانسته بود محدوده دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را بشکند، امروز در ابتدای بازار به سمت بالا حرکت کرد و مثبت شد اما هر چه گذشت شاخص کل به سمت پایین میل کرد و موفق نشد دیگر به سمت بالا حرکت کند.

وی افزود: در ادامه شاخص هم وزن روندی جداگانه از شاخص کل را طی کرد و با شروع بازار رشد داشت و همان سطح رشدی خود را حفظ کرد و این به این معنا است که سهم های شاخص ساز و بزرگ بازار سرمایه بعد از عبور از محدوده دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی امروز وارد اصلاح شدند منتهی سهم های کوچک و متوسط بازار همچنان در حال رقم زدن رشد بسیار خوبی می باشند.

عواملی که خبر از حال خوب بورس می دهند

این کارشناس بازار سرمایه در جواب این سؤال که آیا با رسیدن شاخص به محدوده دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی وقت خروج از بازار می باشد، گفت: فعلاً نه چرا که حجم معاملات عدد خوبی را نشان می‌دهد، بیش از ۳۶ میلیارد برگ سهم، همچنین ارزش معاملات تقریباً حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است که نشان از انجام گردش معاملات می باشد، در ادامه خالص ورود پول حقیقی به بازار را داشته ایم و این یکی از نشانه هایی است که با توجه به اینکه سهام شاخص ساز اصلاح داشته اند ترسی متوجه بازار نیست و شاهد هستیم که معاملات سهام (سهام حق تقدم و صندوق های سهامی) مثبت می باشند و نیز خروج پول را از صندوق‌های درآمد ثابت داریم در عین اینکه ورود پول به بازار کلیتی مثبت دارد.

ورود پول‌های حقیقی مانعی برای اصلاح عمیق بازار

نائینیان ضمن اشاره به ورود پول های حقیقی، ابراز داشت: در چند وقت اخیر هر بار که بازار به سمت اصلاح رفته، شاهد بوده ایم پول های حقیقی که وارد بازار شده اند پول‌های حقیقی درشت را به سمت بالا می کشند و مانع از اصلاح عمیق می شوند.

نائینیان در نهایت با تأکید به برخورداری بازار از وضعیت مناسب، بیان کرد: اقبال به گروه های مختلف به صورت دوره ای انجام می شود و کام همه نوع سهامداری دارد شیرین می شود، نکته منفی در بازار وجود ندارد و به صورت طبیعی روند بازار در حال طی شدن می باشد.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • .... IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      آفرین بر بورس درخشان . ۱۴۰۲
    • رضا IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      نمی دونیم چرا یکسری ها عشق اصلاح و استراحت دارن اون هم زوری و بر خلاف بازار و دستوری مبخوان بازار و منفی کنن برا نوسان و کارمزد بابا بازار عوض شده هر چی سهام میخوان از دستت همه حارج کنن فروشنده ها نقره داغ میشن چون قیمتها مفت است و تازه قدر زر را زر گر شناسد تمام
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      اگر مسئولین در این فراز نشیب ایجاد نکننن بورس راه خود را برود به نفع کشور خواهد بود