۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
راه اندازی دو هزار و ۹۶۶ طرح اشتغال محور توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کشور
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد:

راه اندازی دو هزار و ۹۶۶ طرح اشتغال محور توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کشور

همدان - سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: دو هزار و ۹۶۶ طرح اشتغال محور و ۲۵ طرح تسهیلات محور و مشارکتی با محوریت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سطح کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار بازار، بزرگترین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور ظهر چهارشنبه با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جمعی از مسئولان اجرایی و محلی در همدان به بهره برداری رسید.

مدرسه اوتیسم همدان یک هزار و ۵۰۰ متر زیربنای آموزشی، ۷۰۰ متر محوطه‌سازی، ۱۲۰ متر دیوارکشی و ۱۸ کلاس و اتاق دارد و سازه این پروژه بتنی است و دارای اتاق تاریک استخر آب درمانی و زمین بازی است.

ساخت مدرسه ویژه و هماهنگ با نیازهای دانش آموزان اوتیسم با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به همت اداره کل نوسازی و با همکاری موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و بنیاد برکت از سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

همچنین امروز اولین مرکز نوآوری کارگاهی کشور با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان همدان افتتاح شد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آیین بهره‌برداری از این مرکز اظهار داشت: مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان ها ۶۵۰ هزار میلیارد ریال بار مالی برای ستاد اجرایی فرمان امام داشته که تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان بازوی اجرایی دولت در رفع محرومیت و موانع پیش رو به عنوان خط شکن عمل کرده و به مسئولان استانی در رفع موانع و حل مشکلات مردم کمک می کند

عارف نوروزی بابیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان بازوی اجرایی دولت در رفع محرومیت و موانع پیش رو به عنوان خط شکن عمل کرده و به مسئولان استانی در رفع موانع و حل مشکلات مردم کمک می کند، گفت: اقدامات این نهاد مبتنی بر مدیریت جهادی و اقدام و عمل سریع است بنابراین قول می دهیم تعهدات این مجموعه در زمان بندی مشخص شده به نتیجه برسد.

نوروزی به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در قالب طرح بخش مسکن طرح ۱۰۴ واحدی شهرک شهید مدنی با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و طرح ۴۸۰ واحدی شهرک فرهنگیان با توجه به هزینه بر بودن تحکیم بستر به نتیجه رسیده و مردم شاهد سرعت رشد فیزیکی این طرح خواهند بود.

وی با بیان اینکه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار زمین با همکاری وزارت جهاد کشاورزی زیر کشت دیم رفت که تامین هزینه‌های بیمه، کود و ماشین آلات از سوی ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود،ادامه داد: سهم همدان بیش از ۳۵۰ هزار هکتار است که تاکنون ۱۹۷ هزار هکتار بیمه شده و کشاورزان دغدغه ای در زمینه خشکسالی، سرما زدگی و از بین رفتن محصول ندارند.

نوروزی با بیان اینکه در سه سال گذشته با وجود خشکسالی به اهداف برنامه دست یافته ایم، گفت: مهمترین مزیت اجرای این طرح ها جلوگیری از خروج ارز و برای واردات نهاده های دامی، گندم، جو و حرکت به سمت خودکفایی است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: بهره برداری از طرح های دانش بنیان به ویژه آنچه که امروز در همدان به مرحله نهایی رسید نمونه ای از فعالیت های صورت گرفته است که باید نسبت به حفظ و توسعه آن تا تبدیل شدن کارگاه به کارخانه تلاش شود.

نوروزی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دو هکتار از اراضی خود را به این مرکز اختصاص داده و از متولیان خواسته شد تا مالکیت این زمین به موسسه دانش بنیان نیز منتقل یابد تا بتوان پایگاه نمونه در استان همدان داشته باشیم و این طرح را برای استان‌های دیگر هم اجرایی کنیم.

دو هزار و ۹۶۶ طرح اشتغال محور ، ۲۵ طرح تسهیلات محور و مشارکتی، ۴۶۹ غرفه «باسلام» با ۲۸۵ غرفه فعال و با محوریت ستاد اجرایی فرمان امام در سطح کشور فعال است

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در همدان کارهای شاخصی انجام دهیم، گفت: دو هزار و ۹۶۶ طرح اشتغال محور ، ۲۵ طرح تسهیلات محور و مشارکتی، ۴۶۹ غرفه «باسلام» با ۲۸۵ غرفه فعال و با محوریت ستاد اجرایی فرمان امام در سطح کشور فعال است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای دو هزار ۳۳۷ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ۵۹ مدرسه، ۲۷ مسجد و دو هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی غیر از واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن از سوی این مجموعه خبر داد و با تاکید بر اینکه تاکنون موفق به اجرای ۶ هزار طرح با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده ایم، افزود: ۶۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز در حال انجام است.

عارف نوروزی همچنین در حاشیه آیین بهره‌برداری از اولین مرکز نوآوری کارگاهی کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز بزرگترین مدرسه اوتیسم کشور در همدان افتتاح شد تا ۵۰ بیمار با نیازهای ویژه از آن بهره مند شوند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه دو مجموعه خوابگاه دانشجویی نیز در استان همدان ساخته شده است، گفت: این طرح ها در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال تحویل خواهد شد.

نوروزی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقداماتی نیز در راستای حمایت از زوجین نابارور و طرح جوانی جمعیت نیز انجام داده است.

نماینده موسسه دانش‌بنیان برکت در استان همدان نیز درباره راه اندازی فاز نخست اولین مرکز نوآوری کارگاهی کشور گفت: عملیات اجرایی این طرح که پیش‌تر انبار شن و ماسه اداره راه و شهرسازی بود، از دو سال پیش آغاز شد.

ارسلان باسلی‌زاده افزود: این موسسه دانش‌بنیان که کار سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حمایت از طرح‌های نوآوری و خلاق را عهده‌دار است با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این طرح را اجرایی کرد.

نماینده موسسه دانش‌بنیان برکت در استان همدان با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: فضای اجرایی این طرح حدود ۲۲ هزار متر مربع است.

عملیات اجرایی فاز دوم توسعه طرح مرکز نوآوری کارگاهی کندو در زمینی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع و پیش‌بینی ۸۰ میلیارد تومان امروز آغاز شد

وی گفت: همچنین عملیات اجرایی فاز دوم توسعه طرح مرکز نوآوری کارگاهی کندو در زمینی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع و پیش‌بینی ۸۰ میلیارد تومان امروز آغاز شد.

باسلی‌زاده با بیان اینکه این طرح شامل ۳۰ سوله کارگاهی هر یک به وسعت ۳۰۰ متر مربع به همراه فضای کامل اداری است؛ اظهار کرد: این طرح طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

استاندار همدان هم در آیین بهره‌برداری از اولین مرکز نوآوری کارگاهی کشور بیان کرد: در مقاطعی حرکت دولت‌ها در اجرای برخی امور ضعیف بوده که چاره کار شکل‌دهی مجموعه‌های شتاب‌دهنده مانند فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است که فارغ از نگاه بروکراتیک کار را عملیاتی اجرا کند.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه به برکت این ستاد شاهد اقداماتی بزرگی در کشور هستیم، افزود: اقدامات جهادی ستاد فرمان امام(ره) با نگاه دولت سیزدهم عجین و در پیکره سایر اجزا تسری یافته و با حمایت همه‌جانبه، بخش‌های مختلف با نوآوری و خلاقیت شکل خوبی گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سال اول کار دولت با نگاه ویژه به بنیاد نخبگان، توجه به فناوری و تقویت بعد دانش‌محور بود اضافه کرد: در این راستا برای دانشگاه‌ها ماموریت‌ تعریف شد که اقدامات ارزشمندی را شاهد بودیم، در دیگر بخش‌ها نیز با توجه به شعار سال اقدامات خوبی انجام شد.

وی عنوان کرد: همدان طبق ارزیابی وزارت کشور در اقتصاد دانش‌بنیان رتبه اول کشور را کسب کرده است ضمن اینکه در راستای اصلاح الگوی کشت با توجه به بحران آب در استان اقدامات موثری را داشتیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha