۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
تسهیل صدور مجوزها و اصلاح قوانین برای مشارکت بخش خصوصی
استاندار تهران تاکید کرد

تسهیل صدور مجوزها و اصلاح قوانین برای مشارکت بخش خصوصی

نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در سال جدید به ریاست «علیرضا فخاری» استاندار تهران و دبیری «علاءالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، برگزار شد.

به گزارش بازار، علیرضا فخاری استاندار تهران در این نشست تداوم و ایجاد امنیت تولید و سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی را برای رونق بیشتر تولید، مهم ارزیابی کرد و گفت: تسهیل در صدور مجوزها و اصلاح قوانین برای مشارکت و حضور بخش خصوصی، زمینه ساز ایجاد رشد اقتصادی، افزایش تولید و رونق اشتغال خواهد شد.

استاندار تاکید کرد: توزیع مناسب منابع به تولید ثروت و ایجاد اشتغال جدید منجر می‌شود و آثار آن در رشد اقتصاد و کاهش تورم مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی فراوانی وجود دارد، افزود: از آنجاییکه رونق اقتصاد استان تهران به رونق اقتصاد کشور گره خورده است، در راستای تحقق شعار سال باید طرحی با رویکرد استانی و توجه به شاخص‌های اقتصاد کشور، تهیه و در سالجاری اجرایی شود.

فخاری خاطر نشان کرد: در این راستا، کارگروهی ایجاد و در آن، وظایف دستگاه‌ها و نهادها تبیین خواهد شد و از اختیارات لازم برای تصمیم گیری نیز برخوردار خواهد بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران را در تحقق شعار سال، مهم توصیف کرد و افزود: توسعه یافتگی استان، منوط به برنامه ریزی، نظارت، تلفیق و ترجیح امور توسط این سازمان است.

«علاءالدین ازوجی» رییس سازمان و برنامه ریزی استان تهران نیز با ارائه تحلیلی در خصوص کنترل تورم و رشد تولید در اقتصاد استان تهران اظهار داشت: در دهه‌های گذشته و در مقاطع مختلف زمانی، نمودار رشد اقتصاد تهران نسبت به متوسط کشوری بالاتر بوده و در بیشتر مواقع نیز برابری می‌کند و این موضوع نشان دهنده وابستگی و یا پیوستگی اقتصاد کشور به اقتصاد استان تهران است.

وی افزود: استقرار بزرگترین جامعه صنفی کشور (تولیدی، توزیعی و خدماتی)، بزرگترین شبکه توزیع و پخش کالا، استقرار یک سوم صنایع بزرگ کشور و صنایع بزرگ تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان تهران را از مهمترین عواملی بیان کرد که رشد اقتصاد کشور بدان وابسته است. وی تاکید کرد: تهران در واقع خط دهنده در رهبری و پیشانی اقتصاد کشور است و بیشترین نهادهای تنظیم کننده قدرت اقتصادی را در خود جای داده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، رسیدن به رشد تولید بالاتر را نیازمند بهبود مستمر فضای کسب و کار دانست و یادآور شد: نگاه جریان سرمایه خارجی همانند نگاه سرمایه داخلی برای رشد مولد و با کیفیت با فراهم شدن محیط مناسب برای انجام کسب و کار معنی پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: کشورهایی که به سطح بالایی از استفاده از منابع انرژی نمودند، سیاست‌های نحوه بکارگیری نیروی انسانی را به خوبی پیاده کرده اند تا کیفیت رشد تولید در سطح بالاتری قرار گیرد.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha