۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
اجرای ۳۱ طرح تحقیقاتی گل محمدی در کشور
رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور اعلام کرد

اجرای ۳۱ طرح تحقیقاتی گل محمدی در کشور

رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: بیش از ۳۱ طرح تحقیقاتی با هدف افزایش عملکرد تولید، کیفیت، توسعه کشت و بهره‌برداری از گل محمدی در موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور انجام شده است.

به گزارش بازار، بیش از ۳۱ طرح تحقیقاتی با هدف افزایش عملکرد تولید، کیفیت، توسعه کشت و بهره‌برداری از گل محمدی تاکنون توسط موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور انجام شده است.

علی علیزاده علی‌آبادی رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در نشست هم‌اندیشی تحول در زنجیره ارزش گل محمدی با بیان این مطلب افزود: نخستین کار نظام‌مندی که از سوی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع شکل گرفته، در زمینه جمع‌آوری و نگهداری ژنوتیپ‌های مختلف گل محمدی از سراسر ایران و استقرار آن در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران بوده است.

وی تحقیقات ژنتیکی، مولکولی، اصلاح نباتات، سازگاری و آزمون اسانس‌های گل محمدی را از جمله فعالیت‌های این موسسه عنوان کرد.

علیزاده در همین حال به اجرای پایلوت تولید گلاب و اسانس اشاره کرد و گفت: اخیرا دستگاه اسانس‌گیری گل محمدی در حد نیمه صنعتی را با هدف استانداردسازی گلاب و اسانس راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای این موسسه تحقیقاتی در زمینه معرفی ارقام و ارایه به شرکت های مختلف برای تولید، کاشت و کشت دیم و با توجه به نیاز آبی بوده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha