۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
نصب ۹۲۰۰ علمک در کردستان/ تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان از مرز ۶۰۷ هزار مورد گذشت

نصب ۹۲۰۰ علمک در کردستان/ تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان از مرز ۶۰۷ هزار مورد گذشت

سنندج – فعله گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان از نصب ۹ هزار و ۲۰۰ علمک در این استان طی سال گذشته نصب و راه اندازی شده است که این میزان بیش از عملکرد تعهد شده این شرکت بوده است.

احمد فعله گری در گفتگو خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های گازرسانی استان، اظهار کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجراست و نزدیک به ۷۲ روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند و تاکنون هزار و ۵۷۶ روستا نیز تحت پوشش گازطبیعی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستاهایی که سرمای سخت و استخوان سوزی دارند، با کاستن از هزینه‌های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت‌مندی و افزایش امید به زندگی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبای استان ایفا می‌کند و در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می گردد.

وی یادآور شد: درسال گذشته از ۹۲۷۸ مورد علمک نصب شده در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان، تعداد ۲۹۳۱ مورد در شهرها و ۶۲۰۶ مورد در سطح روستاها و ۱۴۱ مورد نصب علمک در مناطق صنعتی بوده است.

فعله گری بیان کرد: با محسوب کردن مشترکین جدید که در بخش های مختلف اعم از خانگی، تجاری و عمومی جذب شده است تعداد مشترکین گاز طبیعی از بدو تاسیس این شرکت تا پایان اسفتد ماه به ۶۰۷ هزار و ۱۹۳ مشترک رسیده است.

وی در پاسخ به نحوه جذب مشترکین روستایی و شهری در استان اظهار داشت: از تعداد ۲۳ هزار و ۱۹۳ مورد اشتراک پذیری جدید، تعداد ۱۴ هزار و ۲۷ مورد در شهرها و ۹ هزار و ۱۶۶ اشتراک جدید روستایی در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱در استان کردستان به لیست مصرف کنندگان اضافه شده اند.

کد خبر: ۲۱۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha