۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
حرکت توسعه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی/ ۲۵۰کیلومتر جاده دو بانده می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

حرکت توسعه در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی/ ۲۵۰کیلومتر جاده دو بانده می‌شود

بیرجند- داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از توسعه محورهای استان و ایجاد ۲۵۰ کیلومتر باند دوم در سطح جاده ها خبر داد.

وحید داعی در گفتگو با بازار از ایجاد ۲۵۰ کیلومتر باند دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی طی سال جاری خبر داد و افزود: برای این پروژه اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه طول باندهای دوم استان به ۸۶۴ کیلومتر می‌رسد، اظهار کرد: در مجموع ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه در سطح استان وجود داشته که از این میزان ۶۱۴ کیلومتر به باند دوم تبدیل شده است.

۴۲۱ کیلومتر باند دوم تعیین تکلیف شد
​​​​​​مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی ۱۷۲ کیلومتر باند دوم در دستور کار است، افزود: تاکنون مجوز مناقصه ۱۰۸ کیلومتر با اعتبار ۳۵۷ میلیارد تومان اخذ شده و به زودی پیمانکار پروژه انتخاب خواهد شد.

داعی با بیان اینک مطالعات ۱۹۰ کیلومتر باند دوم در دست اقدام است، گفت: مجوز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کمک دولتی (ماده ۵۶) از بانک مرکزی (بانک عامل مسکن) برای پروژه بیرجند- قاین اخذ شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۲۱ کیلومتر باند دوم تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: همچنین ۱۲۴ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسید.

۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راه و شهرسازی خراسان جنوبی
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات حوزه راه و شهرسازی در سال جاری بیان کرد: در قانون بودجه سال ۹۸ رقم اعتباری خراسان جنوبی ۱۳۹ میلیارد تومان بوده و در پیوست یک قانون بودجه ۹۹، اعتبارات پروژه‌های استان به ۲۹۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

داعی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه محورهای استان بیان کرد: برای توسعه محورهای طبس - بشرویه و سربیشه – ماهیرود، اخذ مجوز ماده ۵۶ در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای توسعه محور دیهوک- فردوس- بجستان در حال رایزنی هستیم.

تشکیل ۴هزار میلیارد تومان فاینانس داخلی برای محور بیرجند-یونسی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه آهن بیان کرد: طی سال گذشته برای قطعه بیرجند به یونسی، چهار هزار میلیارد تومان فاینانس داخلی تشکیل شد.

داعی افزود: همچنین کنسرسیوم ریلی متشکل از شش شرکت و مصوبه هیئت دولت صادر و ۷۰۰ میلیون یورو برای راه آهن زاهدان به بیرجند اخذ شد.

کد خبر: ۲۱٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha