۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
۸۷ درصد چاه‌های آب استان سمنان به کنتور هوشمند مجهز شد
معاون آب منطقه‌ای سمنان در گفتگو با بازار:

۸۷ درصد چاه‌های آب استان سمنان به کنتور هوشمند مجهز شد

سمنان- احسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان، از نصب کنتورهای هوشمند کنترل کننده مصرف بر روی ۸۷ درصد از چاه‌های آب استان خبر داد.

حمید احسانی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های استان سمنان از جمله برنامه هایی است که در سراسر استان اجرایی می شود، تاکید کرد: ۸۷ درصد از چاه های آب استان دارای کنتور هوشمند هستند.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف آب و مدیریت آن در زمره مزیت های کنتورهای هوشمند است که می تواند میزان مصرف را رصد کند، افزود: در سال گذشته تعداد ۳۰۲ دستگاه کنتور بر روی چاه های کشاورزی استان سمنان نصب شد.

معاون آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه هدف گذاری ما نصب کنتور هوشمند بر روی ۳۵۰ چاه آب کشاورزی بود که سال قبل به ۳۰۲ مورد دست یافتیم، تاکید کرد: مابقی چاه ها نیز دارای کنتورهای هوشمند خواهند شد.

احسانی با بیان اینکه در کنار کنتورهای هوشمند، شرکت آب منطقه ای سمنان اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های آب کشاورزی را نیز دنبال می کند، گفت: این سیاست نیز برای مدیریت مصرف آب چاه ها پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۴۶۱ مورد پروانه تعدیل شده صادر شد، ابراز داشت: در سال گذشته گروه های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای سمنان برداشت از ۲۸ حلقه چاه غیرمجاز را به نفع عام، سلب کردند که با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز، از برداشت ۱۰۰ هزار مترمکعب آب به صورت غیرمجاز جلوگیری شد.

کد خبر: ۲۱۸٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha