۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
۱۴۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی استان سمنان تامین شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان:

۱۴۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی استان سمنان تامین شد

سمنان- باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: با توجه به مشکل کم آبی برای صنایع استان در سال گذشته ۱۴۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی تامین شد.

محمد رضا باقری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه تامین آب مورد نیاز صنایع یکی از مهمترین دغدغه های استان سمنان است چرا که ما شاهد تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان‌هایی مانند سمنان، شاهرود و دامغان نیستیم، بیان کرد: تامین آب صنایع یکی از مشکلات است.

وی با بیان اینکه استفاده از پساب تولید شده صنایع در شهرک‌ها و بازچرخانی آن در کنار تغییر کاربری چاه‌های بلااستفاده در زمره راهکارهایی است که برای تامین آب ویژه صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان اندیشیده شده است، افزود: در سال گذشته، شرکت شهرک‌های صنعتی توانست ۱۴۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیافزاید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان درباره تامین برق مورد نیاز واحد های صنعتی نیز، تاکید کرد: خوشبختانه توانسته ایم شاهد تحقق ۲۱۱ درصدی تعهدات تامین برق صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان باشیم یعنی به عبارت دیگر دو برابر میزان تعهد سال ۱۴۰۱ توانسته ایم برق رسانی به واحد های تولیدی و صنعتی را داشته باشیم.

باقری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد قراردادهای منعقد شده در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: این نشان می دهد که زمینه برای استقرار صنایع و سرمایه گذاری بیشتر در شهرک های صنعتی استان، بیش از پیش مهیا شده است.

احصای زنجیره ارزش در شهرستان‌های استان سمنان و سرمایه گذاری بر روی آن می‌تواند به وضوح در توسعه اقتصادی و صنعتی استان موثر باشد

وی با بیان اینکه به لحاظ مساحت قراردادهای منعقد شده نیز در سال گذشته شاهد ۲۴۲ درصد افزایش بودیم که نشان از کیفیت سرمایه گذاری های صورت گرفته در شهرک های صنعتی دارد، افزود: در شاخص شناسایی نیاز فناورانه واحدهای صنعتی نیز در استان سمنان عملکرد خوبی را شاهد بودیم تا جایی که ۱۴۰ درصد تعهدات سال ۱۴۰۱ ما به حقیقت پیوست.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان همچنین با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ عملکرد شرکت، در سراسر استان در شاخص زمین صنعتی ۵۷ درصد رشد داشته است، گفت: میزان اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در سال قبل ۱۰۷ درصد افزایش یافت.

باقری همچنین به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های استان سمنان مانند دانشگاه دامغان اشاره کرد و بیان داشت: احصای زنجیره ارزش در شهرستان های استان سمنان و سرمایه گذاری بر روی آن می تواند به وضوح در توسعه اقتصادی و صنعتی استان موثر باشد برای مثال در شهرستان دامغان زنجیره ارزش بر روی محصولات گیاهی و گیاهان دارویی می تواند به خوبی سبب افزایش سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه در تعامل دانشگاه های استان سمنان و شهرک های صنعتی باید از اقدامات جزیره ای و موازی کاری پرهیز کرد، گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم زنجیره ارزش را با کمک دانشگاه های استان ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha