۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
تولید انبوه کولرهای آبی کم‌مصرف با استاندارد جدید
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد

تولید انبوه کولرهای آبی کم‌مصرف با استاندارد جدید

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‌های ساخت کولر آبی، مشغول تولید کولر با استاندارد جدید هستند و دیگر کولری با استاندارد رده انرژی G، E و F تولید نمی‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام‌پناه با اشاره به نتایج تغییر استاندارد ساخت کولرهای آبی افزود: طرح نصب موتورهای BLDC بر روی کولرهای آبی سال گذشته براساس تفاهم ما با وزارت نیرو در دستورکار قرار گرفت که به واسطه این فناوری، مصرف برق کولرهای آبی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به روند طی شده برای ابلاغ این استاندارد گفت: نخستین مرحله فعالیت ما توسعه این فناوری در صنعت کشور و سپس تولید انبوه این موتورها برای کولر آبی بود.

تولید انبوه کولرهای آبی در دستور کار
اسلام پناه افزود: در گام دوم، قراردادهای چندجانبه ساخت برای تولید انبوه این کولرهای کم‌مصرف با چندین شرکت معتبر ساخت کولر آبی منعقد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد تأکید کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از این شرکت‌ها مشغول تولید کولر با استاندارد جدید هستند و دیگر کولری با استاندارد رده انرژی G، E و F تولید نمی‌شود.

این مقام مسئول گفت: ثمرات این تغییر در فصل تابستان و برنامه مدیریت مصرف برق وزارت نیرو آشکار خواهد شد و امیدواریم این مسئله زمینه کاهش استفاده از انرژی در بخش خانگی را فراهم کند.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha