۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
پیشنهاد افزایش عوارض فرودگاهی| باند فرودگاه کرمانشاه از بین رفته| بدهی ۲ شرکت هواپیمایی بزرگ
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به بازار اعلام کرد

پیشنهاد افزایش عوارض فرودگاهی| باند فرودگاه کرمانشاه از بین رفته| بدهی ۲ شرکت هواپیمایی بزرگ

سیدی، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با تاکید بر اینکه پیشنهاد افزایش عوارض فرودگاهی در دولت در حال بررسی است و می تواند به صنعت هوایی کمک کند گفت: باند فرودگاه کرمانشاه از بین رفته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حمیدرضا سیدی با بیان اینکه امسال از برخی استان ها اعزام حجاج نداریم در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: به عنوان مثال از استان کرمانشاه به دلیل اینکه باند فرودگاه به طور کامل از بین رفته و باید جمع‌آوری شود بر اساس برنامه شرکت فرودگاه‌ها باند جدید با اعتبار اولیه ۴۵۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد که البته برای هزینه روشنایی و سایر موارد آن حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باند فرودگاه کرمانشاه کاملا از بین رفته و این باند جدید تا پایان سال ساخته می شود ادامه داد: باند موقتی که در زمان حاضر مورد استفاده قرار می گیرد «تاکسی وی» بوده که طی چند ماه اخیر طول و عرض اضافه شده و با اعمال تغییرات در مقاومت باند حدود ۲ هفته است که این باند عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: در این فرودگاه نیز فقط پرواز روز و با هواپیماهای با تایپ متوسط انجام می شود و به همین دلیل امسال این فرودگاه از پرواز حج محروم است.

دو شرکت هواپیمایی بزرگ به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار هستند و اسفندماه پارسال صورت‌جلسه‌ای با حضور نمایندگان این دو شرکت هواپیمایی امضا شد تا بدهی جاری خود را بپردازند

سیدی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد شرکت هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار هستند گفت: دو شرکت هواپیمایی بزرگ به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار هستند و اسفندماه پارسال صورت‌جلسه‌ای با حضور نمایندگان این دو شرکت هواپیمایی امضا شد تا بدهی جاری خود را بپردازند.

امکان دریافت مطالبات ۱۰ سال گذشته شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار از این دو شرکت هواپیمایی فعلاً وجود ندارد چون در کنار آنکه توانایی پرداخت این مطالبات را ندارند مدعی طلب از دولت هستند

وی افزود: اما امکان دریافت مطالبات ۱۰ سال گذشته شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار از این دو شرکت هواپیمایی فعلاً وجود ندارد چون در کنار آنکه توانایی پرداخت این مطالبات را ندارند مدعی طلب از دولت هستند.

وی در خصوص احداث ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد گفت : احداث ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد از سوی مشاور در حال بررسی است و به محض آماده شدن اسناد فراخوان، برای انتخاب پیمانکار، فراخوان عمومی انجام می‌شود.

پیشنهاد داده‌ایم تا عوارض فرودگاهی روی نرخ بلیت پروازها افزایش یابد. ما در این‌باره پیشنهاداتی ارائه دادیم که وزارت اقتصاد با عدد ۴۰ هزار تومان موافقت کرد، این رقم از مرداد سال گذشته مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عوارض فرودگاهی قرار است افزایش یابد؟ گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا عوارض فرودگاهی روی نرخ بلیت پروازها افزایش یابد. ما در این‌باره پیشنهاداتی ارائه دادیم که وزارت اقتصاد با عدد ۴۰ هزار تومان موافقت کرد، این رقم از مرداد سال گذشته مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار که پرسید عوارض فرودگاهی چه میزان افزایش خواهد داشت؟ گفت: از سال ۱۳۹۵ مبلغ عوارض به شرکت‌ فرودگاه‌ها که که در بلیت درج می‌شد  ۷۰۰۰ تومان بوده و تا امروز هم تغییر نکرده است؛ این عدد در پروازهای خارجی هم ۳۵ هزار تومان بوده است. البته ما پیشنهاد دادیم عوارض فرودگاهی روی نرخ بلیت پروازها افزایش یابد و مشابه شهرداری‌ به پنج درصد برسد، آن هم در حالی که شهرداری هیچ خدمتی به مسافر نمی‌دهد؛ اما با این عدد موافقت نشد.

در ۲۰ سال گذشته شهرداری این پنج درصد را حفظ کرده اما سهم شرکت‌ فرودگاه‌ها به عدد تبدیل شد که به ۷۰۰۰ تومان رسید. در نهایت سال گذشته کمسیون اقتصادی هیات دولت عدد ۴۰ هزار تومان را پذیرفتند

وی خاطرنشان کرد: زمانی شرکت فرودگاه‌ها و شهرداری مبلغ مشابهی دریافت می‌کردند، در ۲۰ سال گذشته شهرداری این پنج درصد را حفظ کرده اما سهم شرکت‌ فرودگاه‌ها به عدد تبدیل شد که به ۷۰۰۰ تومان رسید. در نهایت سال گذشته کمسیون اقتصادی هیات دولت عدد ۴۰ هزار تومان را پذیرفتند که این عدد از مرداد سال گذشته مصوب شده که هنوز ابلاغ نشده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha