۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
عراق در مورد منابع بلوکه شده ایران بدون توجه به فشارهای خارجی تصمیم بگیرد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عراق در مورد منابع بلوکه شده ایران بدون توجه به فشارهای خارجی تصمیم بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انتظار می رود عراق به عنوان یک کشور مستقل و بدون توجه به فشارهای خارجی در مورد منابع بلوکه شده ایران در این کشور تصمیم بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به کشورمان اظهار داشت: این سفر در مقطع کنونی برای رفع برخی موانع و به منظور توسعه روابط و اختلافات جزئی بسیار مهم است، همچنین باید توجه کرد که در دولت جدید عراق این اولین سفر یک مقام بلند پایه این کشور به جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: عراق به عنوان همسایه مهم ایران اسلامی مشترکات فراوانی با کشورمان دارد و بر معادلات سیاسی، قومیتی و تجاری منطقه تاثیرگذار است و ما باید روابط خود با این کشور را بر اساس رویکرد تحرک بخشی بر تبادلات خارجی برای ما مهم است.

وی با اشاره به موضوعات مشترک میان تهران و بغداد تصریح کرد: پیگیری حقوقی پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش یک مطالبه عمومی است و انتظار می رود عراق برای تسریع در روند ارائه مستندات به محاکم بین المللی کمک کند همچنین مشخص شدن سرنوشت منابع ایران در عراق برای یکی دیگر از موضوعات مشرک است که عراق به عنوان یک کشور مستقل باید برای این منابع تصمیم گیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: مسائل اقلیمی و آب های مرزی نیز برای دو کشور مهم است و لازم است هر دو کشور در این خصوص به تصمیم مشترکی به نفع ملت ها برسند لذا با توجه به جمیع این شرایط این سفر از نظر ما مهم ازیابی می شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha