۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
اختصاص ۱۰۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در تهران
معاون استاندار تهران خبر داد؛

اختصاص ۱۰۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در تهران

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اختصاص ۱۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله عسگری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری تهران از ابلاغ بیش از ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ درصد و دوره تنفس چهار ماهه به بانک‌های استان برای حمایت از واحدهای کسب و کار و بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از ویروس کرونا، خبر داد.

وی در خصوص تضمین های قابل اخذ از واحدهای کسب و کار افزود: برای تسهیلات تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال سفته، از ۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال سفته به همراه یک ضامن، از ۴۸۰ تا ۱,۶۰۰ میلیون ریال سفته با دو ضامن، از ۱۶۰۰ تا ۲ هزار میلیون ریال سفته با سه ضامن و بالاتر از دو هزار میلیون ریال ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک وثیقه اخذ خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به شرایط و سقف پرداختی اعطای این تسهیلات گفت: برای واحدهای کسب و کار که در رسته تعطیل شده بر اساس مصوبه قرار بگیرند، به ازای هر نیروی شاغل ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات تعیین شده که ۵۰ درصد جهت تأمین هزینه‌های دستمزد و ۵۰ درصد دیگر برای سایر هزینه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: جایگزین کردن تسهیلات اعطایی توسط مؤسسه اعتباری بابت تسویه بدهی‌های غیر جاری و یا تأمین وجه چک‌های برگشتی مغایر با اهداف حمایتی دستورالعمل بوده و ممنوع است.

عسگری عنوان داشت: بنگاه‌های اقتصادی تهران می‌توانند با ثبت درخواست در سامانه مربوطه و تکمیل فرایند ثبت نام نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند و مؤسسات اعتباری مکلف هستند ظرف یک هفته از مراجعه واحدهای کسب و کار و تکمیل مدارک و مستندات نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

کد خبر: ۲۱٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha