۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
قدرت خرید کارمندان و کارگران باحمایت‌های غیرنقدی تقویت شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قدرت خرید کارمندان و کارگران باحمایت‌های غیرنقدی تقویت شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید از طریق پرداخت‌های جنبی و یا حمایت‌های غیرنقدی قدرت خرید کارمندان و کارگران را بالا ببرد تا منجر به تشدید تورم نشود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، در مورد افزایش قیمت مسکن، خودرو، رشد بی رویه قیمت مرغ و گوشت و برنامه ریزی برای افزایش حقوق و دستمزد در برنامه هفتم توسعه، گفت: اگر دولت معادل نرخ تورم حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران را اضافه کند، این دور باطل همچنان ادامه خواهد داشت. باید تلاش کنیم تا عوامل ایجاد کننده تورم را از بین ببریم، با افزایش پایه حقوق کارمندان و کارگران معادل با نرخ تورم، رشد نقدینگی نیز بالا خواهد رفت.

باحمایت‌های غیرنقدی قدرت خرید کارمندان افزایش دهید
نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه تاکید کرد: دولت باید از طریق پرداخت‌های جنبی و یا حمایت‌های غیرنقدی قدرت خرید کارمندان بخش دولتی و کارگران غیر دولتی را بالا ببرد تا منجر به تشدید تورم نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثابت نگهداشتن نرخ صعودی ارز، تصریح کرد: باید سعی کنیم تا نرخ ارز را ثابت نگه داریم و اجازه ندهیم تقاضای سفته بازی برای ارز صورت گیرد.

قادری با تاکید به رشد قیمت برخی از کالاها در سطح بین المللی اظهار داشت: برخی از کالاهایی که شرایط رقابتی منطقه بین المللی دارند را نمی‌توانیم در داخل کشور ثابت نگه داریم، مگر با کنترل نرخ ارز و تورم این مهم صورت گیرد، تا افزایش تورم نداشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مورد برنامه مجلس در کنترل نرخ ارز در برنامه هفتم توسعه یادآور شد: گروه‌هایی که صادر کننده کالا هستند، به خصوص آنهایی که از مواد اولیه داخلی استفاده می‌کنند، باید کل ارز دریافتی را بازگردانند و اجازه ندهیم به افزایش نرخ ارز دامن بزنند؛ موضوع تورم باید به صورت ویژه در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار بگیرد.

قادری ادامه داد: مسئولان باید هزینه‌ها در تولید را تعدیل کنند، ایراد ما در بحث بودجه این است که نسبت به چابک سازی و کوچک کردن بدنه دولت با کاهش هزینه‌ها اقدام می‌کنیم و به دلیل هزینه‌های بالا و عدم وجود منابع، کسری منابع و هزینه‌ها را از طریق افزایش پایه پولی و تورم جبران می‌کنیم که باعث تشدید تورم خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد چگونگی رشد تورم که منجر به افزایش قاچاق خواهد شد، خاطر نشان کرد: با کنترل تورم می‌توانیم بسیاری از قیمت‌ها را تعدیل کرده اما اگر گرانی تشدید شود، اقتصاد خانوار بیشتر تضعیف می شود، بنابراین بحث کنترل افزایش قیمت‌ها بحث جدی است و باید تلاش کنیم که از ادامه آن پیشگیری کنیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha