۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
فروش اینترنتی گوسفند زنده در سایت دام سبز

فروش اینترنتی گوسفند زنده در سایت دام سبز

خرید گوسفند زنده سالم و باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش بازار، خرید گوسفند زنده سالم و باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین مهم است که خرید از یک مرکز معتبر انجام شود، چراکه در صورت بی‌دقتی ممکن است مورد سودجویی عده‌ای از افراد کلاه‌بردار قرار بگیرید. این درنهایت باعث می‌شود که گوسفند خریداری شده بازدهی گوشت خوبی نباشد و به‌علاوه کیفیت گوشت پایین باشد. یکی از مراکز معتبر به جهت تأمین دام زنده و گوشت مرغوب و باکیفیت سایت دام سبز است که می‌تواند سبب آسایش خیال شما از بابت قیمت و کیفیت شود. با ما همراه باشید تا دربارهٔ نکات خرید گوسفند زنده بیشتر بدانید:

راهنمای خرید گوسفند زنده

یکی از دغدغه‌های اصلی در زمان خرید گوسفند، انتخاب یک گوسفند خوب و سالم است. یکی از نکاتی که قبل از خرید گوسفند باید به آن توجه کنید، این است که برهٔ انتخابی شما باید از نظر بهداشتی سالم باشد. بدین منظور ابتدا لازم است که از محل نگه‌داری دام بازدید به عمل آورده و هم‌چنین وضعیت غذای گوسفندان را چک کنید. گوسفندانی که از علوفهٔ تازه تغذیه می‌شوند، دارای گوشت سالم‌تری هستند. مورد بعدی، چک کردن وزن گوسفند است. گوسفند انتخابی شما باید دارای وزن مناسبی باشد. توجه داشته باشید که گول وزن ظاهری گوسفندان را نخورید، چراکه برخی از مراکز پرورش دام از نمک برای وزن‌گیری گوسفند استفاده می‌کنند. برای آن‌که از وزن صحیح گوسفند مطمئن باشید، خرید از یک دامداری یا مرکز فروش گوسفند معتبر بهترین راهکار است. مورد مهم دیگری که از طریق آن می‌توانید سلامت دام را مورد بررسی قرار دهید، توجه به وضعیت ظاهری گوسفند است. توجه به نکات زیر می‌تواند به شما در انتخاب یک دام سالم کمک کند:

  • توجه به شکل راه رفتن و دویدن

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از سلامت دام مطمئن شوید، این است که به نوع راه رفتن و دویدن آن توجه کنید. یک گوسفند زنده و سرحال، به‌خوبی و به‌درستی راه می‌رود و از گله عقب نمی‌ماند.

  • نشخوار کردن

توجه به غذا خوردن دام، کار دیگری است که در زمان خرید باید انجام دهید. یک گوسفند سالم اشتهای خوبی دارد و به‌خوبی نشخوار می‌کند.

  • عدم آبریزش بینی

ترشح مخاط در بینی و چشم‌های دام امری طبیعی است. به شرطی که مخاط ترشح‌شده شفاف و خنک و به رنگ صورتی کم‌رنگ باشد. درصورتی‌که مخاط ترشح‌شده زرد رنگ باشد، باید به سلامت دام شک کنید.

  • سلامت جسمی

یک گوسفند سالم هیچ علائمی از آبریزش بینی، عدم اشتها، اسهال، تغییر صدا و ناتوانی در حرکت ندارد. اگر این علائم را مشاهده کردید، بهتر است که از خرید دام منصرف شوید.

  • پشم گوسفند

مورد دیگری که می‌توانید از طریق آن از سلامت گوسفند انتخابی مطمئن شوید، این است که به پشم دام توجه کنید. پشم یک گوسفند سالم به‌طور یکدست و صاف و مرتب است. اگر پشم گوسفند به‌راحتی کنده شود، نشان از ناسالمی دام دارد.

فروش گوسفند در تهران

اهمیت استفاده از گوشت سالم و ارگانیک

امروزه کمتر کسی است که اهمیت استفاده از محصولات و به‌خصوص گوشت ارگانیک را درک نکرده باشد. درواقع نحوهٔ تغذیهٔ دام‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در ترکیب مواد مغذی گوشت آن‌ها داشته باشد. گوسفندانی که از علوفهٔ تازه تغذیه کرده‌اند، دارای گوشت بسیار لطیف‌تر و هم‌چنین مغذی‌تری هستند. بنابراین اگر ارزش غذایی گوشت برای شما اهمیت دارد، بهتر است که خرید گوسفند زندهٔ خود را از یک مرکز فروش گوسفند معتبر انجام دهید، چراکه تهیه و استفاده از گوشت غیرارگانیک می‌تواند تأثیرات بدی بر روی سلامت بدن داشته باشد. در مقابل گوشت ارگانیک وجود دارد که به دلیل خوراک سالم دام، هیچ آسیبی بر بدن وارد نمی‌کند. مصرف گوشت‌های ارگانیک درنهایت موجب ارتقا سلامت و کیفیت زندگی خواهد شد و میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد. اگر قصد خرید گوشت را دارید، با توجه به نکات زیر می‌توانید متوجه شوید که گوشت خریداری‌شدهٔ شما سالم است یا خیر:

گوسفنده زنده

  • توجه به رنگ و بافت گوشت

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که زمان خرید گوشت باید به آن توجه کنید، رنگ و بافت گوشت است. گوشتی که تازه و سالم باشد، رنگ قرمز روشن دارد و نرم و لطیف است. گوشتی که سالم است، به‌هیچ‌عنوان سیاه یا چروکیده نیست. همچنین بافت گوشت نرم و ارتجاعی است. درصورتی‌که گوشت خشک شده باشد و خاصیت ارتجاعی نداشته باشد، به‌هیچ‌عنوان سالم و قابل خریداری نیست.

  • بوی گوشت

در دومین اقدام، باید گوشت را ببویید. گوشت سالم و ارگانیک بوی بسیار لطیفی دارد و آزاردهنده نیست. پس اگر بوی ناخوشایندی از گوشت متوجه شدید، از خرید آن صرف‌نظر کنید.

  • پاکیزگی گوشت

گوشتی که سالم و تمیز است، به‌هیچ‌عنوان آثاری از وجود کرم و حشرات ندارد. این نکته را فراموش نکنید که همان‌طوری که گوشت در فضای نامناسبی نگه‌داری و فروخته می‌شود، قطعاً دام هم در شرایط استانداردی نگه‌داری نشده است. علاوه‌بر این، به نشان مهر وزارت بهداشت بر گوشت توجه داشته باشید؛ این نشان حاکی از سلامت و پاکیزگی گوشت است.

خرید گوسفنده زنده

قیمت خرید گوسفند زنده

اگر قصد خرید دام زنده را از دامداری یا مرکز فروش گوسفند دارید، باید بدانید که عوامل مختلفی بر قیمت خرید دام مؤثر هستند. یکی از این عوامل، نژاد گوسفند است. گوسفندان نژادهای مختلفی دارند که به ۳ دستهٔ گوشتی، پشمی و شیری تقسیم می‌شوند و در برخی از نژادها می‌توانید ترکیبی از آن‌ها را یافت کنید. برای آن‌که خرید دام با قیمت مناسب‌تری انجام شود، لازم است که گوسفندی را انتخاب و خریداری کنید که به کاربرد مدنظر شما نزدیک‌تر باشد. به‌عنوان مثال، خرید گوسفند پشمی نمی‌تواند انتظارات شما را از بازدهی گوشت تأمین کند. بنابراین باید به دنبال خرید گوسفند گوشتی باشید. از روی ظاهر به‌راحتی می‌توانید نژاد گوسفند را شناسایی کنید. پس لزومی برای نگرانی در این مورد وجود ندارد. گوسفندانی که گوشتی هستند، به‌طور معمول دارای جثهٔ بزرگ‌تری بوده و وزن بیشتری دارند. در بین نژادهای ایرانی گوسفندان، نژاد افشاری یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. علاوه‌بر نژاد عوامل دیگری در قیمت گوسفند زنده مؤثر هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  • وزن

همان‌طور که مشخص است، وزن گوسفند یک عامل مهم در تعیین قیمت است. ذکر این نکته مهم است که جنسیت گوسفند نقش مهمی در وزن‌گیری دام دارد. گوسفندهای نر جثهٔ بزرگ‌تری داشته و وزن بیشتری دارند. قیمت آن‌ها نیز بیشتر است، چراکه گوسفند نر بازدهی بیشتری در گوشت دارد.

  • فصل

فصل عرضهٔ دام یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت است. به‌طورکلی در فصل بهار و تابستان که زمان تولیدمثل دام است، عرضه کمتر می‌شود. این مورد تا حدودی بر قیمت دام مؤثر است.

  • تغذیه دام

این مورد نیز همانند موارد قبلی در قیمت گوسفند زنده مؤثر است. هزینهٔ تغذیهٔ دام‌هایی که با علوفه تازه رشد پیدا می‌کنند، بیشتر از دام‌هایی که کاغذ و پلاستیک تغذیه کرده‌اند و گوشت نامرغوبی دارند. در مقابل اگر هزینهٔ بیشتری برای خرید گوشت ارگانیک پرداخت می‌کنید، از سلامت آن مطمئن خواهید بود.

  • محل پرورش گوسفند

پرورش اصولی دام باید در محلی ایمن و بهداشتی باشد. دامداری‌هایی که مجهز به سیستم ضدعفونی، تهویهٔ مناسب، آبشخورهای استاندارد و دمای متعادل هستند، مراکز خوبی برای تهیهٔ دام هستند، چراکه به بهداشت و سلامت دام و به تبعات آن سلامت هم‌وطنان اهمیت می‌دهند.

  • میزان صادرات و واردات گوسفند

مشخص است که این مورد تا حد زیادی بر قیمت فروش دام مؤثر است. زمانی که صادرات زیاد شود، با کاهش موجودی در بازار داخلی روبه‌رو خواهیم بود که سبب افزایش قیمت خواهد شد. از سری اقداماتی که در این شرایط بر کاهش قیمت گوسفند تأثیر دارد، واردات است.

مرکز خرید دام زنده

معتبرترین مرکز فروش گوسفند زنده

همان‌طور که اشاره شد، خرید گوسفند سالم و تازه از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه مصرف گوشت گوسفند ناسالم می‌تواند تأثیرات سویی بر سلامتی بدن داشته باشد. در چنین شرایطی خرید از یک مرکز فروش گوسفند دارای مجوز تأییدیه بهداشت می‌تواند خیال شما را از بابت کیفیت و هم‌چنین قیمت آسوده کند. مواردی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید یک کشتارگاه خوب را شناسایی کنید. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • تأییدیه بهداشتی

مرکز فروش گوسفندی مورد تائید است که دارای مجوز بهداشتی باشد. داشتن مجوز بهداشت به آن معناست که دام‌های آن مرکز در شرایط طبیعی و بدون تزریق هورمون پروار شده‌اند. این درنهایت سبب افزایش کیفیت گوشت می‌شود.

  • امکان خرید مستقیم از دامدار

کشتارگاهی خوب و قابل‌اعتماد است که امکان خرید مستقیم از دامدار را برای شما فراهم می‌کند. این امتیاز سبب می‌شود که شما قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید و هم‌چنین دام را با قیمت کمتری خریداری کنید.

  • قصابی

از دیگر ویژگی‌های یک مرکز فروش دام خوب، این است که خدمات قصابی را به شما ارائه بدهد تا در صورتی که قصد ذبح دام را داشته باشید، با مشکلی از این بابت روبه‌رو نباشید. همان‌طور که می‌دانید، فرایند ذبح کردن کار هرکسی نیست و قواعد خاص خودش را دارد.

  • تحویل به‌موقع سفارش

کشتارگاهی که علاوه‌بر کیفیت محصول، به زمان مشتری نیز احترام بگذارد و سفارش‌ها را به‌درستی و به‌موقع تحویل بدهد، قطعاً ارزش خرید کردن را دارد.

راهنمای خرید دام زنده

سخن پایانی

نکات زیادی وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید از سلامت دام تهیه‌شده اطمینان پیدا کنید. یکی از این نکات مهم، توجه به وضع ظاهری و رفتاری گوسفند است. یک گوسفند سالم به‌خوبی نشخوار می‌کند، از گله عقب نمی‌افتد، مشکلی در راه رفتن و دویدن ندارد و دچار اسهال و آبریزش بینی نیست. علاوه‌بر این نکات، توجه به وضع نگه‌داری گوسفندان نیز می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را از بابت کیفیت و سلامت دام آسوده کند.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کاظمی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      3 0
      مطلب خوبی بود. اصلا فکر نمی کردم برای خرید گوسفند زنده باید به همچنین مواردی هم دقت کنم.
    • مجید IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      با این گرونی هایی که تو همه بازارها مثل بازار گوسفند اتفاق افتاده، دیگه به سختی میشه گوسفند برای مصرف خانگی خرید چه برسه به نذر و نیاز
    • رضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      اینها موارد مهمی درباره خرید گوسفند زنده باکیفیت هستن. ولی خب من به شخصه معتقدم ظاهر گوسفند اگه خوب باشه، گوشت درجه یکی هم داره.