۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
نرم افزارهای بالا بردن سئو سایت

نرم افزارهای بالا بردن سئو سایت

نرم افزارهای بالا بردن سئو سایت یکی از اساسی ترین ابزارها در بهینه سازی هر سایتی محسوب می شود که تحلیل ها و کار متخصص سئو را دقیق تر میکند.در این مقاله برخی از بهترین نرم افزارهای سئو را بررسی میکنیم.

به گزارش بازار، نرم‌افزار به عنوان یک عامل کمک‌کننده در مبحث سئو می‌تواند کارآمد باشد. به طور کلی هیچ نرم افزاری به طور مستقیم منجر به بالا بردن سئوی سایت نمی‌شود. پس هیچ نرم افزاری نمی‌تواند به طور مستقل نصب و فرآیندهای سایت و سئو را انجام دهد. اما نرم افزارها به اشکال گوناگون به کمک ما می‌آیند. نرم افزارهای لینک‌سازی، نرم افزارهای تحلیلی و... از جمله نرم افزارهای کمکی هستند که در بخش سئو به کار گرفته می‌شوند.

در همین ابتدا لازم است بدانید که ابزار همراه شما در فرآیند سئو سایت می باشد و به تنهایی نمی تواند سایت را سئو کند. شما به عنوان یک سئوکار حرفه ای نباید اجازه دهید ابزار برای شما تصمیم بگیرد، بلکه باید اطلاعات به دست آمده از ابزارها را تحلیل و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در ادامه یک چک لیست سئو حرفه ای را بهتان معرفی می کنیم تا اصولی تر سئو سایتتان را انجام دهید:

چک لیست سئو فارسی (کلیک کنید)

نرم افزارهای مرتبط با تحلیل سایت

از نرم افزارهای تحلیلی می‌توان به Screaming Frog و Powersuite اشاره کرد.

نرم‌افزار Screaming Frog

نرم‌افزار قورباغه جیغ جیغو اپلیکیشنی کاربردی است که می‌تواند در ویندوز یا مک و لینوکس نصب شود. این نرم‌افزار سایت مدنظر را از طریق بررسی لینک‌ها، تصاویر، کد CSS و... تحلیل می‌کند. اطلاعاتی که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد دقیق‌تر از تحلیل دستی خواهد بود و در صرفه جویی وقت بسیار کارآمد عمل می‌کند.

امکانات کاربردی Screaming Frog

  • امکان تولید نقشه سایت

  • بررسی سئو از نظر on-page

  • شناسایی لینک‌های نامعتبر

  • و غیره.

مزایای استفاده از نرم‌افزار Screaming Frog

  • رایگان است (نسخه پولی و کرک شده نیز دارد).

  • باعث بهینه‌سازی سایت و بهبود عملکرد در صفحه جستجو می‌شود.

  • یوزر فرندلی است.

نرم افزار Seo Powersuite

این نرم‌افزار امکاناتی مفید و کاربردی در حیطه محتوا و سئو در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پاور سوئیت می‌تواند گزارشی کامل از تجزیه و تحلیل تمام داده‌های سایت و وضعیت بهینه‌سازی نمایش دهد. در کنار همه این‌ها می‌تواند پیشنهاداتی در جهت بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو نیز در اختیار قرار دهد.

با نصب این نرم‌افزار در واقع ۴ نرم‌افزار روی سیستم شما نصب خواهد شد که در ابتدا هر کدام نیاز به آپدیت دارند.

نرم افزار سئو سایت پاور سوییت

بخش‌های مختلف نرم‌افزار پاور سوئیت

  • بخش اول Rank Tracker یکی از بخش‌های این نرم‌افزار است که می‌تواند موقعیت سایت را در کلمه‌های کلیدی مختلف نشان دهد. همچنین می‌تواند لینک‌های ورودی و خروجی را مدیریت کند.

  • Seo Spy Glass نیز برای آنالیز بک لینک‌های سایت است و امکان مهندسی معکوس لینک رقبا را داراست.

  • Website Auditor نیز می‌تواند فاکتورهای سئوی on-page را روی سایت پیاده کند. همچنین توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی محتوا ارائه می‌کند و همچنین می‌تواند ایندکس‌ها را بررسی کند.

  • Link Assistant امکان پیدا کردن لینک‌های مرتبط با موضوع را فراهم می‌کند وسایت‌های هدف را نیز بررسی می‌نماید.

نرم افزارهای افزایش اعتبار

برخی از سئو کاران اعتقاد دارند که بعضی از نرم افزارها می‌توانند به اعتباربخشی سایت کمک کنند. ناگفته نماند که برخی دیگر معتقدند که نرم افزارها در این مورد کمک‌کننده نخواهند بود. نرم افزارهای افزایش بازدید و لینک‌سازی از این دست نرم افزارها هستند.

نرم افزارهای لینک سازی

در میان نرم افزارهای لینک‌سازی ربات money robot از همه شناخته شده‌تر است. این نرم‌افزار توانایی ساخت لینک‌های سوشیال بوک مارک و کامنت و برخی انواع دیگر لینک را دارد. این ربات نیاز به ثبت نام دارد. مانی ربات یکی از ربات‌های تولید بک لینک است که بر حسب ماکروها نوشته شده است.

نرم افزار سئو مانی ربات

نرم افزارهای افزایش بازدید سایت

نرم افزارهای متعددی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد مانند traffic spirit، Bear Auto Clicker و Site Visitor. هنگام استفاده از این نرم افزارها باید مدیریت داشته باشید و از آی پی‌های مختلف استفاده کنید. ترافیک اسپیریت یکی از آن دست نرم افزارها است که امکان بازدید با نرم افزارهای مختلف را فراهم نموده است. زبان این نرم‌افزار انگلیسی است و امکان دریافت بازدید با آی پی ایران را نیز دارد.

برخی از امکانات نرم‌افزار Bear Auto Clicker

نرم افزار سئو  Bear Auto Clicker

  • نمایش دقیق و کلی آمار و اطلاعات سایت

  • تنظیمات پیشرفته

  • سیستم بررسی پروکسی

  • سرعت بالا

  • رابط کاربری راحت

نرم‌افزار jingling

یکی از معایب این نرم‌افزار افزایش بازدید زبان چینی آن است. کار با زبان چینی برای برخی کاربران کمی گیج‌کننده خواهد بود. ربات جینگلینگ با افزایش ترافیک سایت رتبه جهانی آن را در الکسا تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. این ربات امکان استفاده از آی پی‌های مختلف را فراهم نموده است.

علاوه بر نرم‌افزار برخی از سایت‌ها مانند بازدیدیار و کلیک اول نیز همین کار را انجام می‌دهند. این سایت‌ها روی سایت یک سری بازدید شبیه‌سازی می‌کنند.

نرم افزار سئو jingling

نرم افزارهای جستجوی کلمه کلیدی

این مدل از نرم افزارها اغلب تحت ویندوز نیستند. معمولا برای جستجوی کلمه کلیدی (keyword research) از ابزارهای آنلاین استفاده می‌شود که تحت وب هستند. Kw finder و keyword tools از این دست ابزارها به شمار می‌آیند.

نرم‌افزار serposcope

این نرم‌افزار ابتدا با دریافت چند کلمه کلیدی از جانب ما اقدام به بررسی در گوگل می‌نمایند و رتبه بندی‌های مختلف در بازه‌های زمانی مختلف را به ما نشان می‌دهد. این نرم‌افزار با نمایش یک سری نمودار می‌تواند در تحلیل نیز کمک‌کننده باشد.

نرم افزار سئو serposcope

ابزار Moz

اسپم اسکور فرآیندی است که کمک می‌کند تا درصد قابل اطمینان بودن سایت را سنجید. این کار برای وبلاگ نویسان و بازاریابان دیجیتال، تولید کنندگان محتوا مفید است چرا که این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا با وبسایت‌هایی اسپم اسکور بالایی دارند همکاری نکنند. لینک داده شدن به وب سایت‌های اسپم تاثیر منفی روی سایت خواهد داشت. با کمک ابزار Moz’s Open Site Explorer می‌توانید میزان اسپم اسکور سایت خود را بررسی کنید. علاوه بر این می‌توان امتیازات هر صفحه را به صورت منفرد بررسی کرد.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha