۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
ضرورت آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

ضرورت آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس گفت: رفع انسداد و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی امری ضروری بوده و حق قانونی کشورمان است.

به گزارش بازار، روح اله متفکرآزاد در رابطه با اظهار نظر سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، افزود: ایالات متحده آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه و افزایش فشار بر دیگر کشورها به منظور مسدودسازی اموال کشورمان عملا حقوق بشر را نقض کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از پول‌های بلوکه شده برای خرید اقلام بشردوستانه استفاده کند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در ایام کرونا مشاهده شد که کاخ سفید بر خلاف این رویه رفتار کرد و اجازه دسترسی به اموالمان را نداد.

وی با بیان اینکه اظهارات سوی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به نوعی فرافکنی و فرار از اتهامات مذکور است، ادامه داد: در این میان مقامات کره‌ای باید بدانند امروزه دیگر دوران یکجانبه گرایی تمام شده و کشورهای دنیا در حال شکل دهی به نظام چندجانبه گرایی هستند از این رو همراهی کردن با دسیسه‌های آمریکا علیه کشورها موجب انزواء آن‌ها در عرصه بین الملل می‌شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha