۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کاهش مجدد رشد اقتصادی چین در ماه آوریل| تقاضای جهانی برای کالای چینی کاهش یافته است
سارمان ملی آمار چین اعلام کرد؛

کاهش مجدد رشد اقتصادی چین در ماه آوریل| تقاضای جهانی برای کالای چینی کاهش یافته است

اطلاعات تجاری منتشر شده از سوی دولت چین نشان می دهند که میزان فعالیت تولیدی این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی به شکل غیر منتظره ای کاهش یافته است.

به گزارش بازار؛ اطلاعات تجاری منتشر شده از سوی دولت چین نشان می دهند که میزان فعالیت تولیدی این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی به شکل غیر منتظره ای کاهش یافته و فشاری حداکثری را متوجه سیاستگذاران اقتصادی چین کرده است.

بر اساس آخرین آمار اقتصادی منتشر شده از سازمان ملی آمار چین، شاخص خرید مدیران (PMI) این کشور از ۵۱.۹ در ماه مارس به ۴۹.۲ در آوریل کاهش یافته که به وضوح، نشان دهنده شکل گیری ضعف مجدد در اقتصاد چین است.

گفته می شود این نخستین ریزش شاخص PMI چین از ماه دسامبر سال گذشته میلادی به این سو بوده که ناشی از ادامه وخامت در وضعیت اقتصاد جهانی است.

در همین حال، «پولیتبرو» که از نهادهای ارشد اقتصادی وابسته به حزب کمونیست خلق چین محسوب می شود، روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که افزایش تقاضا و بازگرداندن فعالیت های تولیدی واحدهای صنعتی چینی به حالت قبل، راهکار اصلی بهبود وضعیت اقتصاد این کشور است.

«ژائو کینگ هی» از اعضای ارشد سازمان ملی آمار چین نیز طی سخنانی در همین خصوص گفت: کاهش تقاضا در بازار و نقصان جدی در روند بازگرداندن توان تولید به حالت قبل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی منجر به ریزش آمارها در ماه آوریل شده است.

همچنین شاخص صادرات چین نیز از ۵۰.۴ در ماه مارس به ۴۷.۶ در آوریل کاهش یافته که نشانگر کاهش تقاضای جهانی برای کالاهای پرطرفدار چینی است.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha