۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
قزوین ظرفیت تبدیل شدن به قطب فناوری و آی تی کشور را دارد
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

قزوین ظرفیت تبدیل شدن به قطب فناوری و آی تی کشور را دارد

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قزوین با داشتن فیبر نوری مناسب، مرکز سوئیچ کشوری، شتابگر ملی و دانشگاه‌های شاخص، می‌تواند قطب صنعت فناوری، آی‌تی و آی‌سی‌تی و مرکز کنترل دیتای کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، لطف الله سیاهکلی روز شنبه از قسمت‌های مختلف مرکز مخابراتی شهید بابایی، واحد ۱۱۸ و مرکز دیسپاچینگ و مرکز تقسیم خطوط بازدید کرد و با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شد.

وی در دیدار با مدیر منطقه و معاونان این مرکز اظهار داشت: در عصر ارتباطات باید بتوانیم خود را با شرایط هماهنگ کرده و از قافله توسعه ارتباطی عقب نمانیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای بیان کرد: امروزه وابستگی جامعه به اینترنت بسیار بالاست و فقط یک ابزار رسانه‌ای نیست بلکه محیط کسب و کار و خدمات است و فقط یک نوع کاربردش در حوزه رسانه است و محل تحصیل و تفریح و کسب و کار و عرصه زندگی محسوب می‌شود که بدون آن قادر به ایجاد رقابت نیستیم.

سیاهکلی تصریح کرد: اگر ندانیم فضای دیتا چقدر مهم است عقب خواهیم ماند و رسالت ما شناسایی ظرفیت‌های این بخش و بهره گیری کامل از آن برای پیشبرد برنامه‌ها است.

قزوین می‌تواند قطب فن آوری و آی تی کشور شود
نماینده قزوین در مجلس شورای اظهار داشت: با داشتن فیبر نوری مناسب، مرکز سوئیچ کشوری، شتابگر ملی و دانشگاه‌های شاخص در منطقه، قزوین می‌تواند به قطب صنعتی، فناوری، IT و ICT و مرکز کنترل دوربین‌های جاده‌ای کشور باشد و اشتغال فراوانی ایجاد کند.

سیاهکلی گفت: به دلیل دسترسی ارتباطی و داشتن بهترین موقعیت قادریم مرکز «دیتا سنتر کشور» باشیم اگر قزوین مرکز آی تی و آی سی تی باشد مشکل نداریم هم‌مناطق سرد و هم دانشگاه‌های شاخص داریم.

وی با انتقاد از تعرفه بالای اینترنت در کشور گفت: در کشور ما هزینه و تعرفه اینترنت بالاست در حالی که خدمات اینترانت می‌دهیم و بیش از ۸۰ درصد تراکنش‌های ما اینترانت است اما پول خدمات اینترنت را دریافت می‌کنیم.

سیاهکلی از سرعت کم اینترنت در برخی مناطق استان انتقاد کرد و گفت: از آنجا که انتشار ویروس کرونا ضرورت استفاده از اینترنت را دوچندان کرده است باید برای تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی هم بستر مناسب را مهیا کنیم اما امروز با همه اقدامات ارزشمندی که در حوزه ارتباط مخابراتی و اینترنتی در استان مهیا شده اما در برخی مناطق مانند طارم، الموت و بویین زهرا مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

وی در خصوص سرقت تجهیزات مخابراتی هم اظهارداشت: باید با کمک رسانه‌ها و معتمدان محلی برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب اقدام کنید تا مردم روستاها متوجه شوند اگر نسبت به نگهداری تأسیسات دولتی بی تفاوت باشند هم از خدمات محروم می‌شوند و هم باید هزینه‌های زیادی ر متحمل شوند.

سیاهکلی ضمن تماس تلفنی با وزیر ارتباطات برای تقویت بستر مخابراتی و افزایش پوشش شبکه اینترنتی در مناطق کوهستانی و ارتباط بهتر و تقویت شبکه و ارتقای ۴g در روستاهای سیاهپوش، حصار و ارکن کرد قول مساعد گرفت.

کد خبر: ۲۱٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha