۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
ظرفیت ارزآوری ۲ میلیارد دلاری صنعت شیلات
رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد

ظرفیت ارزآوری ۲ میلیارد دلاری صنعت شیلات

رییس سازمان شیلات ایران گفت: در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار نیز در بخش شیلات کشور وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بیان کرد: با وجود آن که امکان بهره‌برداری بیشتر از دریا وجود دارد، باید به سمت آبزی‌پروری رفته و در حوزه صید هم باید به سمت پایداری و ذخایر کمتر برداشت شده حرکت کنیم و آبزی‌پروری را گسترش دهیم.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده در فاز اول ۲۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت میگو در کشور شناسایی شده است.

رییس سازمان شیلات ایران به پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و تولید میگو در اراضی ساحلی و کرانه اشاره و تصریح کرد: ایجاد درآمد در اراضی لم یزرع فقط توسط بخش شیلات امکان‌پذیر است.

حسینی درباره این پروژه گفت: برای ایجاد پروژه ۳۹۵ هکتاری هندیجان ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن میگو به صورت عادی وجود داشته و حدود ۵ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.

وی با اعلام آن که در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار داشته است تصریح کرد: ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار در صنعت شیلات کشور وجود دارد.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha