۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
رفع چالش ارز صادرکنندگان به روسیه
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه عنوان کرد

رفع چالش ارز صادرکنندگان به روسیه

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفـت: صادرکنندگان ایرانی می توانند ارزشان را به روبل در روسیه دریافت کرده و در کشور به ریال با نرخ های بسیار بالا و مناسب تبدیل کنند.

به گزارش بازار، نشست مشترک رئیس کل گمرک ایران و وزیر گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز برگزار خواهد شد. به همین مناسبت نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه تعاملات اقتصادی و تجاری کشورمان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را مورد بررسی قرار داد.

میرکریمی گفت: امضای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا مهمترین و بزرگترین موافقتنامه یک قرن اخیر کشورمان بوده است. این توافقنامه اولین حرکت بسیار جدی در جهت همگرایی های اقتصادی در کشورمان است که میتواند مرزهای گمرکی بین دو کشور را حذف کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه درباره موانع موجود در تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: بحث انتقال ارز و تبدیل ارز از گلایه های اصلی صادرکنندگان در چند سال اخیر بوده است که اخیرا حل شده و صادرکننده ایرانی می توانند ارزش را به روبل در روسیه دریافت کرده و اینجا به ریال با نرخ مناسب تبدیل کنند.

وی درادامه گفت: فکر می کنم امسال با اجرای توافقنامه تجارت آزاد رقم تجارت مان با روسیه، از یک میلیارد دلار عبور کند و با دیگر کشورهای عضو این اتحادیه به یک و نیم میلیارد دلار برسیم.

میرکریمی درپایان گفت: عمده صنایعی که در کشور ایجاد شدند بیشتر با ظرفیت و مصارف داخلی ایجاد شده است. برای اینکه صنایع کشورمان صادراتی شوند، باید بسترها و زیرساخت هایی برای صادرات در صنایع ایجاد شود. تشکل ها، سازمان ها و اتاق های بازرگانی می توانند با دادن یارانه به شرکتها آنها را به بازاریابی و صادرات تشویق کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha