۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
پرداخت عوارض مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها قزوین افزایش یافت
مدیرکل امور مالیاتی قزوین در گفتگو با بازار:

پرداخت عوارض مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها قزوین افزایش یافت

قزوین- عباسپور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: پرداخت عوارض مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین در یک‌سال اخیر حدود یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

عزیزالله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت پرداخت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گفت: سال قبل دو هزار و ۶۳ میلیارد تومان عوارض مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل واریز مالیات بر ارزش افزوده از طرف مردم بوده که بعد از خرید هر کالا و خدمات پرداخت می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین همچنین با بیان اینکه ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده هم سهم حوزه ورزش و تربیت‌بدنی است، ادامه داد: از این محل هم بیش از ۷۰ میلیارد تومان در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین قرار گرفت تا در حوزه توسعه ورزش همگانی و روستایی هزینه شود.

عباسپور یادآور شد: همچنین از محل سهم یک‌درصدی بخش سلامت، بهداشت و درمان از مالیات ارزش افزوده هم ۶۹۳ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی قزوین قرار گرفت که در مقایسه با سال ماقبل ۳۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha