۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
تعداد عکاسی‌های تهران به نصف کاهش پیدا کرده است
یاوری در گفتگو با بازار:

تعداد عکاسی‌های تهران به نصف کاهش پیدا کرده است

تهران- یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران گفت: تعداد عکاسی‌های تهران به دلیل مشکلات مالی به نصف کاهش پیدا کرده است.

زعفر یاوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بزرگترین چالش صنف عکاسان و فیلمبرداران عدم قبول عکس پرسنلی از سوی پلیس +۱۰ برای مدارک هویتی است بیان کرد: عکس های پرسنلی که در مراکز پلیس+۱۰ گرفته می شود کیفیت ندارند.

وی با انتقاد از محیط نا مناسب و غیر حرفه ای بودن این عکس ها ادامه داد: عکس های مدارک هویتی و پاسپورت مردم به دارندگان این مدارک شبیه نیستند. در صورتی که عکاسی مدارک هویتی باید در محیط مخصوص و توسط افراد حرفه ای گرفته شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران گفت: کیفیت بد عکس های گرفته شده توسط پلیس +۱۰ باعث مشکلات بسیاری بخصوص در مورد پاسپورت شده و حتا اجازه ورود به کشورهای خارجی بعضا داده نمی شود با این عمل غیر حرفه ای و غبر قانونی پلیس +۱۰ مردم دچار سردرگمی و عکاسان و فیلمبرداران بسیاری مجبور به تعطیلی شده اند.

یاوری بیان کرد: با ادامه این روند از تعداد ۵۰۰ هزار نفری که در کل کشور به عکاسی و فیلمبرداری مشغول هستند روزانه کاسته می شود مثلا در تهران تعداد عکاسی ها از دو هزار واحد صنفی به هزار واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه معظل دیگر که به آن دچار هستیم استفاده تالارهای پذیرایی از عکاسان غیر رسمی و آموزش ندیده است که برخی از آنها حتا اصول اخلاقی را نیز رعایت نمی کنند، ابراز کرد: بسیاری از تالارها در هنگام عقد قرارداد عکاس و فیلمبردار خود را به صاحبان مجالس تحمیل می کنند و اجازه ورود عکاس از بیرون را نمی دهند. این عدم نظارت باعث ایجاد مشکل بسیاری در صنف ما شده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha