۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
رسیدگی به مشکلات دو هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی
رئیس سازمان صمت خوزستان در گفتگو با بازار خبر داد:

رسیدگی به مشکلات دو هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی

اهواز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل، مشکلات تعداد ۲ هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

امیر حسین نظری در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد: مشکل واحدهای راکت و تعطیل نقدینگی است که با تدابیر اتخاذ شده مبلغ قابل توجهی تسهیلات با نرخ بهره مناسب جهت راه اندازی اینگونه واحدها تأمین و آماده پرداخت شده است.

وی افزود: واحدهای تولیدی که به هر دلیل تعطیل یا با ظرفیت محدود فعالیت می کنند در صورتیکه برنامه ای مدون عملیاتی به منظور راه اندازی مجدد یا افزایش ظرفیت داشته باشند میتوانند به سازمان صمت خوزستان مراجعه و پیگیری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور و وجود نوسانات قابل توجه در فرآیندهای اقتصادی خصوصاً افزایش ناگهانی نرخ ارز، شاهد افزایش چند برابری مواد اولیه و هزینه های تولید و به دنبال آن کاهش نقدینگی هستیم، به همین دلیل دولت و وزارت متبوع برای جبران کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی طرح های تسهیلاتی متعددی ابلاغ کردند و این سازمان نیز با توجه به اهمیت موضوع نسبت به اجرایی نمودن آنها اقدام نموده است.

نظری در خصوص اجرای طرح تسهیلاتی کمک‌های  فنی و اعتباری تبصره ۱۸ استانی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن یارانه جهت کاهش کارمزد بانکی به میزان نرخ عملیاتی ۱۲ درصد جهت تکمیل پروژه های بالای ۶۰ درصد و تامین سرمایه در گردش از محل بودجه‌های استانی ابلاغ شده است.

وی در پایان در خصوص برگزاری کارگروه ستاد تسهیل استان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۶۹ جلسه کارگروه تسهیل برگزار شده و دراین جلسات مشکلات تعداد ۲ هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و ۲ هزار و ۴۰۰ مصوبه نیز برای برون رفت واحدها از وضعیت بحرانی به تصویب رسیده است که حدود ۶۰درصد آنها اجرایی و مابقی نیز در دست اجرا است.

کد خبر: ۲٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha