۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای خوزستان آغاز شد
طی آئینی؛

عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای خوزستان آغاز شد

اهواز- عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی روز پنجشنبه و در جریان سفر استانی هیات دولت با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در ادامه برنامه‌های دور دوم سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی آغاز کرد.

تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور هفت هزار و ۱۳۸ روستاست که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع) ۶۴۰ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در شمول اجرای این طرح قرار گرفته که این ۱۷۴ روستا بخشی از این ۶۴۰ روستا هستند.

طرح جهاد آبرسانی تاکنون در ۴۵۱ روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که از این میان ۱۷۴ روستای آن مربوط به استان خوزستان است.

تاکنون مشکل آب شرب هزار و ۷۵۳ روستا در استان خوزستان به صورت کامل برطرف شده است.

در همین ارتباط تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر نیز با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.

اسکله آبگیر، ۲ واحد پیش ته‌نشینی، ۲ واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان خوزستان پروژه تامین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر با هدف اصلاح خط برق بنه‌باشت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری جهت شبکه آبیاری مدرن اراضی کشاورزی منطقه را افتتاح کرد.

طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی نیز که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی واشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha