۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
حمایت سازمان راهداری برای افزایش ظرفیت پایانه خسروی در ایام اربعین
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد

حمایت سازمان راهداری برای افزایش ظرفیت پایانه خسروی در ایام اربعین

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به ظرفیت بالای پایانه مرزی خسروی در ایام اربعین حسینی، برای افزایش ظرفیت این مرز از هر اقدامی حمایت می‌شود.

به گزارش بازار، داریوش امانی در نشست با استاندار کرمانشاه اظهار داشت: این استان در چند سال گذشته در ایام اربعین، معین استان‌های دیگر و در زمینه جابجایی زائران با اتوبوس یا قطار بسیار کمک‌ کننده بوده و نگاه ما به این استان ملی است.

وی از تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خبرداد و عنوان کرد: این موضوع از اواخر سال گذشته هماهنگ شده و اعتبارات آن نیز تخصیص می‌یابد؛ آن چنان که برای ۶ استان درگیر در ایام اربعین ابلاغ شده است.

امانی گفت: در ایام اربعین، زمان برای تشریفات اداری وجود ندارد و ممکن است با حضور و بازدید مسئولان، تصمیمات یکباره‌ای اتخاذ شود که نیاز به اقدام فوری داشته باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت بالای استان کرمانشاه از جمله مرز خسروی افزود: پایانه مرزی خسروی بزرگترین پایانه در کشور است که زمانی بیشترین تردد و تجارت داشت اما در چند سال گذشته به علت شرایط عراق محروم مانده است و عدم استفاده از امکانات و تأسیسات ناراحت‌کننده بود.

وی با بیان اینکه همیشه بر بازسازی پایانه مرزی خسروی تأکید شده است عنوان کرد: اقدامات خوبی در پایانه مرزی خسروی انجام شده که شامل ایجاد سایبان و مه پاش بوده، زیرا اربعین تا ۱۰ سال آینده در فصل گرم سال قرار دارد و این اقدام ضروری است.

امانی با اشاره به اینکه استان‌ها هر سال مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند گفت: استان کرمانشاه در سال گذشته نیز از نظر کاهش تصادفات و اقدامات انجام شده در زمینه راهداری و ایام اربعین جزو استان‌های تراز اول کشور بود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: با توجه به اینکه پایانه مرزی خسروی ظرفیت ۱۰ برابر ظرفیت فعلی را دارد و از هر کاری که سبب افزایش ظرفیت پایانه مرزی خسروی باشد ما استقبال می‌کنیم.

امانی گفت: با ارزیابی انجام شده از زائران اربعین حسینی در سال گذشته، خدمات پایانه‌های مرزی را بسیار خوب توصیف کردند اما در طرف عراقی از نظر امکانات و حمل و نقل با کمبودهایی مواجه شدیم.

وی افزود: در ورودی پایانه مرزی، اختلافاتی با گمرک وجود دارد که چنانچه سند را انتقال دهند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند برای ساماندهی این بخش اختصاص دهد.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha