۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
استان سمنان ۱۲ فروشگاه صنایع دستی دارد | توسعه بازار فروش در اولویت
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در گفتگو با بازار:

استان سمنان ۱۲ فروشگاه صنایع دستی دارد | توسعه بازار فروش در اولویت

سمنان- کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ فروشگاه فعال صنایع دستی در استان وجود دارد، گفت: طی سال گذشته ۴۰ نمایشگاه و بازارچه در سراسر استان دایر شده است.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۵۲ رشته صنایع دستی در استان سمنان فعال است، تاکید کرد: هنرمندان صنایع دستی در استان سمنان در بخش دست بافت ها شامل گلیم، جاجیم، فرش، تابه بافی، مصنوعات چوبی، فلزی، سفال و سرامیک و ... فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان صنایع‌دستی استان سمنان به فروش رسیده است، افزود: این امر نشان از توانمندی های فعالان صنایع دستی در استان سمنان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی کمک خوبی به هنرمندان صنایع دستی استان در فروش محصولات خود کرد، گفت: ارتقای بازار فروش یکی از اولویت های میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

کرم زاده با بیان اینکه ۱۲ فروشگاه فعال صنایع دستی در استان سمنان وجود دارد، گفت: یکی از زیرساخت هایی که به شدت دنبال تکمیل آن هستیم بازارچه دائمی صنایع‌دستی است که در سمنان در دست ساخت بوده و می تواند تحول خوبی را در اقتصاد گردشگری استان پدید بیاورد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ نمایشگاه و بازارچه با حضور هنرمندان سراسر استان سمنان دایر شده است، گفت: در یک ماه اخیر دو فروشگاه صنایع دستی تنها در شهرستان دامغان راه اندازی شده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha