۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
رتبه۱۳ گلستان در بخش مسکن ملی شکننده است| بانک ها همراهی کنند
معاون عمرانی استاندار گلستان:

رتبه۱۳ گلستان در بخش مسکن ملی شکننده است| بانک ها همراهی کنند

گرگان- مهیایی، معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: ارتقا رتبه ۱۳ گلستان در طرح مسکن ملی شکننده است کار ببندیم.

به گزارش خبرنگار بازار سید مهدی مهیایی صبح پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان، اظهار کرد: قیمت تمام شده مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر متری ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است که با این حساب قیمت یک واحد آپارتمان ۸۵ متری حدود ۸۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار گلستان افزود: با توجه به افزایش هزینه های مسکن، تسهیلات این حوزه اندک است و به همین خاطر رئیس جمهور موضوع افزایش مبلغ وام را اعلام کردند.

وی با بیان این نکته که قرار شده تا اقساط وام پلکانی و مدت آن ۱۵ ساله باشد، افزود: امیدواریم که با پیگیری دولت نرخ بهره بانکی وام مسکن به جای ۲۳ درصد ۱۸ درصد محاسبه شود.

وی ضمن ابراز خوشنودی از ارتقا رتبه گلستان از جایگاه ۳۰ به ۱۳، گفت: این رتبه بسیار شکننده است چراکه با سایر استان ها در رقابت هستیم واحتمال اینکه این جایگاه را از دست دهیم زیاد است بنابراین باید تمام تلاشمان را برای حفظ این رتبه به کار ببندیم.

مهیایی تامین زمین را از مهمترین مولفه های کاهش قیمت تمام شده مسکن ملی دانست و گفت: این مساله با استفاده از اراضی مازاد دولتی در استان محقق خواهد شد.

وی ساخت مسکن خودمالکی را طرحی موفق برشمرد و افزود: استفاده از طرح خودمالکی مسکن به عنوان یک آیتم در رتبه بندی در استان ها محاسبه می شود ضمن اینکه درگذشته هم تجربه شده که مسکن خودمالکی متقاضی بیشتری هم داشته است.

معاون عمرانی استاندار گلستان خواستار همکاری بانک های استان با طرح ملی مسکن شد و اضافه کرد: به واسطه همراهی کم بانک ها در سال گذشته با این طرح جریمه بانک ها کلید خورد .

در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خواستار حمایت بانک های استان در تخصیص تسهیلات مسکن ملی شد و گفت: پرداختی وام بانک ها در سال گذشته برای طرح ملی مسکن خوب نبوده و تنها بانک مسکن این بار را به دوش کشیده است.

مهدی ملک اضافه کرد: به نظر می رسد برای بهره برداری از مسکن ملی بخش دولتی و خصوصی باید نهایت همکاری را با هم داشته باشند.

وی طرح تقاضا در بخش خودمالکی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در طرح مسکن مهر هم ۲۵ درصد کل واحدها دولتی و ۷۵ درصد آن خود مالکی بود.

وی در خاتمه یادآور شد: امیدواریم با همراهی بانک ها ظرف دوسال آینده بخش عمده ای از تعهداتمان به متقاضیان را انجام دهیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha