۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
ادارات استان سمنان موظف به کاهش ۳۰ درصدی استفاده از برق شدند
پاک طینت به بازار گفت:

ادارات استان سمنان موظف به کاهش ۳۰ درصدی استفاده از برق شدند

سمنان- پاک طینت معاون شرکت توزیع برق استان سمنان، گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران تمام ادارات و نهاد های دولتی استان در وقت اداری باید مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند.

اعظم سالار؛ بازار: مهدی پاک طینت در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه مصوبه شورای امنیت ملی و هیئت وزیران در سال گذشته و جاری و تاکید وزارت نیرو، در راستای کاهش مصرف برق ادارات به استان سمنان ابلاغ شده است، تاکید کرد: دستورالعمل صرفه جویی در مصرف انرژی به ادارات دولتی استان اعلام و شیوه اجرای آن هم نظارت می شود.

وی با بیان اینکه ادارات کل مستقر در مرکز و ادارات دولتی در هشت شهرستان استان سمنان باید در زمان ساعات اداری مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند، تاکید کرد: این دستگاه‌ها موظف هستند که بعد از پایان ساعت کاری ۶۰ درصد کاهش مصرف را اعمال کنند.

روئیت‌پذیری مشترکان اداری

معاون شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه پروسه کنترل و روئیت‌پذیری مشترکان اداری ما در سراسر استان از طریق سامانه های پایش و رصد در استان، صورت می گیرد، گفت: به دستگاه‌های اجرایی که اجرای این دستورالعمل موفق نبودند، در مرحله اول تذکر داده می شود.

پاک طینت با بیان اینکه اداراتی که از مصرف مشخص شده تخطی کنند و ابلاغیه ها را نادیده بگیرند مورد برخورد قرار خواهند گرفت، ابراز کرد: این دستورالعمل با هدف کاهش و صرفه جویی در مصرف برق و انرژی ارائه شده است.

به گزارش بازار، ادارات و دستگاه‌های دولتی استان سمنان به صورت کلی بیش از ۲۰ درصد کل برق استان را مصرف می‌کنند. ۶۵ درصد دیگر از برق استان سمنان نیز راهی کارخانه ها و واحد های صنعتی می شود و مابقی سهم خدمات، مردم، اصناف و ... است.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha