۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
فروش سریع سهام عدالت، اضطراری ترین و نامطلوب ترین حالت است
سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت:

فروش سریع سهام عدالت، اضطراری ترین و نامطلوب ترین حالت است

فهیمی، سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت از راه اندازی سامانه ای تحت عنوان «سهام عدالت دات آی آر» در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «حسین فهیمی» گفت: هر سهامدار سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده و در ۳۶ شرکت بورسی سهمی به وی اختصاص یافته می تواند به سامانه مزبور مراجعه و از تعداد و ارزش هر سهم خود مطلع شود.

وی ادامه داد: مراجعه به بانک یک حالت استثنایی برای کسانی دارد که بنا به دلائلی می خواهند سهام خود را بفروشد اما برای سهامدار شدن نیازی به مراجعه به بانک نیست.

سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت گفت: برای سهامداران سهام عدالت حقوق و مزایای فراوانی وجود دارد که اضطراری ترین و نامطلوب ترین شکل آن فروش و خروج از آن سهامداری است.

وی افزود: کسی که قصد فروش سهام خود را داشته باشد می تواند به بانک مراجعه و سفارش فروش بگذارد چه کد بورسی داشته و چه نداشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که سامانه ای که طراحی شده بومی است یا غیر بومی اظهارداشت: تمامی مراحل، سامانه های جانبی، پشتیبانی همه و همه به مدد همکاران و پیمانکاران شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شده و به لطف خدا تا بدین لحظه هیچ مشکلی در این مسیر بوجود نیامده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه ریزی برای طراحی این سامانه از چه زمانی شروع شده است، گفت: از دو سال پیش نوسازی تمامی زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در کشور شروع شد.

سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت افزود: نهم اردیبهشت ماه سال جاری به محض اینکه ابلاغیه آزاد سازی سهام عدالت صادر شد در کوتاه ترین زمان ممکن در حالیکه پیشتر گفته می شد از تاریخ ابلاغیه حداقل شش ماه طول می کشد تا آزادسازی سهام عدالت انجام شود همه ملاحظه فرمودند که در کمتر از یک ماه آزاد سازی اتفاق افتاد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ارزش سهام لحظه ای است آیا این سامانه متصل به سامانه سراسری سازمان بورس است، اظهار داشت: بله، در هر روز سهام دار می تواند قیمت سهم خود را بر اساس نوسانات بازار مشاهده کند.

کد خبر: ۲۱٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha