۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
نرخ بیکاری گلستان کاهش یافت/ اعتبار ۲هزار میلیارد تومانی اشتغال
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

نرخ بیکاری گلستان کاهش یافت/ اعتبار ۲هزار میلیارد تومانی اشتغال

گرگان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش نرخ بیکاری استان در پائیز امسال نسبت به پائیز سال گذشته و تابستان امسال خبر داد.

سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نرخ بیکاری گلستان در پائیز امسال با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به پائیز سال گذشته از ۱۰.۹ درصد به ۹.۶ درصد رسید.

وی افزود: همچنین نرخ بیکاری پائیز امسال نسبت به فصل گذشته (تابستان) با ۲.۳ درصد کاهش همراه بوده و از ۱۱.۶ درصد در فصل تابستان به ۹.۶ درصد در فصل پائیز رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به پنج هزار طرح پرداخت شده که حدود هفت هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد این اشتغال تاکنون دو هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به تعهد ملی ایجاد ۲۵ هزار شغل در گلستان دست پیدا کنیم.

مازندرانی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بند «الف» و «ب» تبصره ۱۸ و ... پرداخت شده و امسال در مجموع دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در گلستان پیش‌بینی شده و پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۲٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha