۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
سیل به ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اردبیل خسارت وارد کرد
معاون استاندار اردبیل:

سیل به ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اردبیل خسارت وارد کرد

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: به دنبال سیل بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی، ۶۰۰ هکتار باغات و بالغ بر ۶۵۰ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان‌های شمال استان، دچار خسارت شده است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به دنبال سیل رخ داده در انگوت، گرمی و بیله‌سوار خسارت اراضی کشاورزی، باغات و تأسیسات دامی به همراه واحدهای مسکونی انجام شده تا با ارسال این آمار به مسئولان وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران امکان جبران برخی از خسارت وارده فراهم آید.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی، ۶۰۰ هکتار باغات و بالغ بر ۶۵۰ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان‌های شمال استان اردبیل دچار خسارت شده و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به برآورد خسارت اقدام کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: متأسفانه کمتر از ۲۰ درصد باغداران و ۴۰ درصد زارعین نسبت به پوشش بیمه محصولات کشاورزی و باغی خود اقدام کردند که با ارزیابی‌های نهایی میزان خسارت وارده نیز تعیین خواهد شد.

میرجعفریان افزود: در ۹ روستای انگوت، گرمی و بیله‌سوار خسارت عمده‌ای به واحدهای مسکونی روستایی نیز وارد شده که با همراهی بنیاد مسکن در صدد کمک به آسیب‌دیدگان و ساخت واحدهای مسکونی آنها با تزریق منابع بلاعوض هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اطلاعات کامل از برآورد خسارت در بخش کشاورزی، باغی، دامی، تأسیسات عمومی و ساختمان‌های مسکونی در حال انجام است که انتظار می‌رود تا آخر هفته این اطلاعات در سامانه مورد نظر بارگذاری شده و ازطریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ستاد مدیریت بحران بخشی از خسارت وارده جبران شود.

میرجعفریان دلیل بی‌رغبتی و بی‌انگیزگی کشاورزان را در پوشش بیمه‌ای محصولات خود عدم پرداخت به موقع خسارت و غرامت از سوی صندوق اعلام کرد و ادامه داد:‌ در این زمینه تلاش بر این است تا در کوتاهترین زمان خسارت‌ها پرداخت شود که انتظار می‌رود در کنار پوشش بیمه‌ای واحدهای مسکونی، تأسیسات بخش زراعی، باغی و دامی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال گذشته ۲۷۵ میلیارد تومان خسارت به حادثه‌دیدگان پرداخت کرده در حالی که میزان دریافتی بیمه ۲۰ درصد این مبلغ بوده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha