۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
۴۷۰ پرونده تخلفات اصناف در استان سمنان تشکیل شد
یحیایی به بازار گفت:

۴۷۰ پرونده تخلفات اصناف در استان سمنان تشکیل شد

سمنان- یحیایی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان از تشکیل ۴۷۸ پرونده تخلفات اصناف طی مدت طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

اعظم سالار؛ بازار: مهدی یحیایی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بر واحد های صنفی در سراسر استان سمنان اجرایی شد، تاکید کرد: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از نیمه اسفند تا پایان ماه رمضان در استان سمنان از اصناف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بازرسان در حوزه بهداشت، قیمت، نصب برچسب های قیمت، گران فروشی و کم فروشی، تقلب و ... بازرسی های خود را انجام دادند، افزود: ماحصل این بازرسی ها تشکیل ۴۷۸ پرونده تخلفات اصناف در استان بود.

۹۱۰ میلیون تومان تخلف ثبت شد

معاون سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه کالاهای اساسی و خوراکی محور این بازرسی ها بودند، تاکید کرد: در این بازرسی ها ۵۰۶ مورد تخلف صنفی ثبت شد.

یحیایی با بیان اینکه پوشاک، آجیل و شیرینی، کیف و کفش و مرغ و گوشت و ... در زمره اقلامی بود که با حساسیت بیشتری نظارت بر آنها صورت گرفت، تاکید کرد: گران فروشی، عدم نصب نرخ نامه در معرض دید، عد داشتن فاکتور خرید اقلام و ... در زمره مهمترین و پرتکرار ترین تخلفات اصناف استان از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰ تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تخلف در این بازرسی ها ثبت شد، گفت: واحد های صنفی برای بررسی تخلفات از لحاظ قانونی، به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند.

تشدید نظارت بر اقلام اساسی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار همه ساله در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان اجرایی می شود، گفت: بازرسان در تمام نقاط استان سمنان با حضور در واحد های صنفی نحوه عرضه اقلام مورد نیاز مردم را نظارت می کنند

یحیایی با بیان اینکه به دلیل وسعت استان سمنان و همچنین کمبود نیرو، سازمان صمت و بازرسان آن، کار دشواری را پیش رو دارند، ابراز کرد: همراهی و همکاری مردم با کارشناسان و بازرسان صمت می تواند در زمینه مقابله با تخلفات اصناف مفید باشد.

وی با اشاره به راه های مشارکت مردم در این زمینه، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha