۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
ایران خودرو کم ارزش‌ترین، پالایش نفت لاوان گران‌ترین
گزارش بازار از ارزش نمادهای سهام عدالت

ایران خودرو کم ارزش‌ترین، پالایش نفت لاوان گران‌ترین

سهام پالایش نفت لاوان به قیمت ۸۲۷۲ تومان گران قیمت‌ترین و سهام ایران خودرو با قیمت ۱۴۴ تومان کم ارزش‌ترین سهام را در سبد پرتفوی سهام عدالت به خود اختصاص داده‌اند.

بازار؛ گروه ایران: بالاخره ۱۵ سال پس از واگذاری سهام عدالت، از امروز کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به شرط داشتن کد بورسی می‌توانند ۳۰ درصد سهام خود را معامله کنند. سازمان بورس می‌گوید که مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، فراهم شده است. به دنبال فراهم شدن این امکان تعداد عضویت در شرکت‌های بورس حالا حسابی بالا رفته است. بر اساس آنچه علی آقا محمدی رئیس گروه بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرده از شب گذشته تاکنون ۳.۵ میلیون نفر به سایت سهام عدالت مراجعه کردند و ضمن احراز مالکیت و در اختیار گرفتن سهامشان رسما به عضویت در ۳۶ شرکت فعال در بورس در آمده‌اند. بررسی‌های خبرنگار بازار از وضعیت ارزش سهام عدالت در سامانه www.sahamedalat.ir  نشان می‌دهد که ارزش فعلی سهام عدالت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. البته این ارزش گذاری بر مبنای قیمت سهام شرکت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته صورت گرفته و با توجه به رشد ارزش بسیاری از شرکت‌ها در اولین روز هفته، ارزش واقعی فعلی سهام باید بیشتر از این مقدار باشد.

گران‌ترین‌های عدالت کدامند!؟
بر اساس آنچه اعلام شده، سهام عدالت افراد پرتفوی از سهم ۴۲ شرکت فعال بورسی است. نگاهی به وضعیت قیمت‌های درج شده در سامانه www.sahamedalat.ir  حکایت از این دارد که در حال حاضر پالایش نفت لاوان با که هر سهم آن ۸۲۷۲ تومان قیمت خورده، گران‌ترین سهام در این طرح است. بعد از آن سهام پتروشیمی مارون به قیمت ۸۰۴۰، پالایش نفت شیراز به قیمت ۷۸۱۷، پارس سویچ به قیمت ۷۳۸۵ تومان، نیرو ترانس به قیمت ۵۳۷۵ تومان، صنایع سیمان دشستان به قیمت ۳۵۱۹ تومان و مهندسی حمل و نقل پتروشیمی به قیمت ۳۴۷۹ تومان ارزش گذاری شده است.

جاده مخصوص‌نشین‌ها در قعر جدول 
اما در مقابل سهام ایران خودرو را می‌توان کم ارزش‌ترین سهم موجود در پرتفوی سهام عدالت دانست که در سامانه سهام عدالت حدود ۱۴۴ تومان ارزش خورده است. جاده مخصوص‌نشین ها را می‌توان ارزان‌ترین سهم در سهام عدالت دانست که قیمت آن در سامانه ۱۶۲ تومان اعلام شده است. سهام بانک صادرات به ارزش ۱۷۱ تومان و سرمایه گذاری رنا به ارزش ۹۴۴ تومان دیگر سهام‌های ارزان در سبد سهام عدالت هستند.

کد خبر: ۲۱٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha