۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
۱۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران مریوان آبی می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۱۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران مریوان آبی می شود

سنندج – اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی از تحت پوشش قراردادن هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران مریوان خبر داد و گفت: فاز نخست آبیاری تحت فشار در قالب این طرح در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به توسعه بخش کشاورزی در استان کردستان به عنوان یکی از ظرفیت های مهم، افزود: اجرای طرح های آبیاری مکانیزه در پایاب سدها یکی از برنامه های اصلی در استان کردستان به شمار می رود.

وی ادامه داد: در همین راستا در حال حاضر چندین طرح آبی کردن اراضی دیم در پایان سدهای استان کردستان در دست اجراست و انتظار می رود که با بهره برداری از این طرح ها زمینه برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و رشد بهره وری در این حوزه ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران مریوان هم اکنون در دست اقدام و پیپگیری است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فاز نخست این طرح در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.

وی گفت: در فاز نخست این طرح قرار است ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد تحت پوشش آبیاری مکانیزه قرار گیرد.

اسکندری به میزان اعتبار اجرایی کردن پروژه پایان سد گاران مریوان اشاره کرد و گفت: هزینه ای بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص پیدا کرده است که با بهره برداری از آن زمینه برای اشتغالزایی قریب به ۲۵۰ نفر فراهم می شود.

وی به دستاوردهای اجرایی کردن این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: اجرایی کردن این پروژه در پایاب سد گاران سبب افزایش ارزش افزوده اراضی و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی مریوان خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بر اجرای دقیق و به موقع زمانبندی پروژه تاکید کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی در تلاش است که پروژه محور و با بهروری بالا طرح ها را اجرایی نماید.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      از ۱۵ سال پیش نتونستید طرح ابیاری اراضی دیواندره رو اجرا کنید حالا بزودی مریوان واقعا که فقط شعار دادن کارتون