۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
نرخ خرید تضمینی گندم باید پاسخگوی هزینه‌های کشاورزان باشد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

نرخ خرید تضمینی گندم باید پاسخگوی هزینه‌های کشاورزان باشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم باید پاسخگوی هزینه‌های کشاورزان باشد گفت: دولت سیاست‌های حمایتی در قبال کشاورزان را افزایش دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در مورد نرخ خرید تضمیمی گندم به مبلغ هر کیلو ۱۵ هزار تومان، گفت: متاسفانه مطابق با نظر وزارت جهادکشاورزی و با تصویب هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است در حالی که این رقم برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته و به مرور موجب کاهش کشت گندم و خدشه دار شدن امنیت غذایی کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی گندم باید به نحوی تعیین شود که پاسخگوی هزینه‌های کشاورزان باشد. قیمت اعلامی فعلی برای گندم قطعا موجب ضرر و خسارت برای کشاورزان خواهد شد و امکان عدم تحویل گندم توسط کشاورزان وجود دارد و از طرفی اینکه بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، برعهده «شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» است.

نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: با توجه به تورم و هزینه بالای تهیه کود و سم و دستمزد کارگران در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و افزایش احتمال قاچاق گندم به خارج از کشور دولت باید سیاست‌های حمایتی در قبال کشاورزان را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: با وجود بحران‌های جهانی و وقوع جنگ روسیه و اوکراین در سال گذشته شاهد تنش‌هایی در قیمت محصولات کشاورزی از جمله گندم بودیم؛ لذا با توجه به احتمال بروز بحران‌هایی مشابه در این حوزه باید بیش از پیش به فکر تامین امنیت غذایی کشور و خودکفایی در تولیدات محصولات استراتژیک کشاورزی باشیم و در این راستا ضمن افزایش نرخ خرید تضمینی گندم باید با سیاست‌گذاری مشوقانه موجب افزایش انگیزه کشاورزان شویم و بی تردید مجلس شورای اسلامی از تمامی ابزارهای خود برای حمایت از این قشر زحمت کش استفاده خواهند کرد.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha