۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
آغاز برداشت محصولات پاییزه از مزارع خوزستان
معاون جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد؛

آغاز برداشت محصولات پاییزه از مزارع خوزستان

اهواز- نوروزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت گندم، جو، کلزا و چغندر قند از مزارع خوزستان در حال انجام است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، تورج نوروزی با اشاره به آغاز برداشت محصولات پاییزه از مزارع خوزستان اظهار کرد: برداشت گندم، جو، کلزا در شهرستان‌های استان به جز شهرهای حاشیه زاگرس در حال انجام است

وی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۴۲۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر کشت گندم رفته است و تاکنون ۱۵۰ هزار تن از این محصول استراتژیک از کشاورزان استان خریداری شد؛ البته پیش بینی می‌شود در سال‌جاری خرید گندم در استان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۳۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم مربوط به کشاورزی قراردادی است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که حدود یک میلیون تن گندم از این مزارع برداشت بشود.

نوروزی اضافه کرد: برداشت کلزا از سطح ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی استان آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول خریداری شده و پیش بینی می‌شود ۴۵ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خریداری بشود.

وی، محصول «جو» را دیگر محصول پاییزه‌ای برشمرد و تصریح کرد: این محصول در مرحله برداشت قرار دارد، این محصول در ۲۲ هزار هکتار مزارع آبی و ۵۳ هزار هکتار مزارع دیم کشت شده که پیش بینی می‌شود ۸۶ هزار تن از این محصول برداشت بشود.

وی به برداشت چغندر قند پاییزه از سطح ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۲ کارخانه قند عملیات برداشت این محصول استراتژیک را برعهده دارند و پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن چغندرقند پاییزه در استان برداشت بشود.

نوروزی با بیان اینکه طرح جهش تولید در ۱۰۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای خوزستان اجرا شد، عنوان کرد: در این طرح محصولات گندم، جو، کلزا، حبوبات، نباتات علوفه‌ای و گیاهان دارویی کشت شده که پیش بینی می‌شود از سطح ۷۰ هزار هکتار گندم کشت شده حدود ۹۴ هزار تن محصول برداشت بشود.

کد خبر: ۲۱۷٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha