۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
راهنمای جامع خرید فن سیرکوله

راهنمای جامع خرید فن سیرکوله

هوای تازه نه‌تنها ریه‌های شما را تمیز می‌کند، بلکه می‌تواند خلق‌وخوی شما را هم عوض کند.

به گزارش بازار، هوای تازه نه‌تنها ریه‌های شما را تمیز می‌کند، بلکه می‌تواند خلق‌وخوی شما را هم عوض کند. بله، درست است! استفاده از سیستم تهویه آن‌قدر فواید زیادی دارد که دیگر کمتر جای سربسته‌ای است که برویم و این دستگاه‌ها را نبینیم. یکی از سیستم‌های تهویه، فن سیر کوله نام دارد؛ یعنی همان وسیله‌ای که ما قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

فن سیرکوله چیست؟ چه کارایی دارد؟

فن سیر کوله  (circulating fan)دستگاهی است که از یک موتور و تیغه‌هایی تشکیل شده است. این دستگاه انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می‌کند و سپس پره‌های آن با سرعت بالا شروع به گردش می‌کنند. در نتیجة حرکت تیغه‌های فن سیرکوله، جریان باد تولید می‌شود و باعث جابه‌جایی هوا در فضاهای سربسته می‌شود.

اغلب فن سیرکوله  دایره‌ای‌شکل است که از چهارتا شش پروانه آلومینیومی یا فولادی تشکیل شده است. موتور هواکش سیرکوله می‌تواند دمشی یا مکشی باشد که در هر دو صورت، یک وظیفه را انجام می‌دهد؛ یعنی جابه‌جاکردن هوا و ایجاد تعادل در دما و رطوبت!

فن سیرکوله را بی‌اغراق می‌توان تنها شاهراه تعادل و موازنه هوا در محیط‌های بزرگ و سرپوشیده دانست؛ دستگاهی که با کمک یک موتور و پره‌ها قادر به موازنه رطوبت نیز هست. فن سیرکوله با دمش و مکش از هوای ایستاده و راکد جلوگیری می‌کند و هوای ناروان را به نسیمی روان مبدل می‌سازد.

 در چه مکان‌هایی می‌توان از فن می‌توان استفاده کرد؟

هدف اصلی از نصب فن سیرکوله ایجاد جریان هوای یکنواخت، حفظ سطح رطوبت هوا و جلوگیری از انباشت گرما است. بنابراین محیط‌هایی مانند گلخانه ها که هوای راکد به‌سرعت گرما و رطوبت محیط را بالا می‌برد نیاز به نصب فن سیرکوله دارند.

باتوجه‌به نقش هواکش سیرکوله در ایجاد هوای مناسب در محیط‌های سربسته، می‌توان از این دستگاه در گلخانه‌ها معمولی و هیدروپونیک، مرغداری‌ها، سوله‌های کشت قارچ، سالن‌های ورزشی، کارخانه‌های صنعتی و بسیاری از مکان‌های این چنینی به کاربرد.

چگونه یک فن سیر کوله خوب بخریم؟

فن سیرکوله وظیفه موازنه چهار عامل مهم یعنی دما، رطوبت، اکسیژن و گاز دی‌اکسیدکربن را دارد؛ بنابراین برای خرید این وسیله باید دقت زیادی نمود تا پس از مدت کوتاهی از خرید آن پشیمان نشوید.

به‌طورکلی فن‌ها، روشی عالی و مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه برای متعادل‌سازی هوا هستند. پس انتخاب یک فن مناسب کلید داشتن هوای خوب و البته دستیابی به‌صرفه جویی در انرژی است.

درنظرداشتن نکات زیر در هنگام خرید یک فن سیر کوله می‌تواند به شما کمک بزرگی در خریدتان کند.

  1. فن سیر کوله ای مناسب با مساحت موردنظرتان در نظر بگیرید.

هواکش سیرکوله باتوجه‌به ابعاد فن، نام‌گذاری می‌شود و اندازه‌های متداول این دستگاه 40، 50 و 60 است. هر کدام از این ابعاد، مساحت مشخصی از محیط‌های سربسته را پوشش‌دهی نمی‌کند

باتوجه‌به اینکه به طور استاندارد بهتر است برای هر پانزده متر از یک دستگاه فن 40 استفاده شود، در صورت استفاده از فن بزرگ‌تر، این فاصله کمی بیشتر می‌شود. به طور مثال، به‌ازای هر 20 متر یک فن سیرکوله 50 و به‌ازای 25 متر مساحت یک فن 60 سانتی‌متر موردنیاز است.

  1. فن سیر کوله‌ای با پروانه‌های آلومینیومی یا فولادی بخرید.

ازآنجایی‌که یکی از وظیفه‌های اصلی این فن ه، موازنه رطوبت هوا است؛ می‌توان نتیجه گرفت که دائماً در معرض رطوبت هستند؛ بنابراین جنس آلومینیومی و فولادی که خاصیت ضدزنگ زدگی دارد، بهترین کارایی و طول عمر را دارد.

  1. فنی با موتورهای کم‌صدا و کم‌مصرف انتخاب کنید.

استفاده هم‌زمان چند فن باهم می‌تواند باعث آلودگی صوتی شود، حال چه برسد به اینکه این فن‌ها پر سروصدا باشند، آن وقت است که به اهمیت خرید فن سیر کوله کم‌صدا پی می‌برید. از طرفی دیگر چون در برخی مناطق مانند مرغداری‌ها این فن‌ها به‌صورت 24 ساعته در حال کارکردن هستند، بهتر است برای کم‌مصرف باشند تا انرژی برق زیادی استفاده نکنند.

  1. قدرت مکش بالا از فاکتورهای مهم در خرید فن سیر کوله است.

وقتی دستگاهی برای مکش یا دهش هوا خریداری می‌شود از وظیفه اصلی آن نمی‌توان به هیچ نحوی چشم‌پوشی کرد. به همین دلیل اگر شما فن سیر کوله‌ای با رعایت تمام نکات بالا خریداری کنید؛ اما قدرت مکندگی بالایی نداشته باشد، ضرر کرده‌اید.

فن سیرکوله

فن سیر کوله خوب را از کجا بخریم؟

ازآنجایی‌که هدف از خرید فن‌های سیرکوله، جابه‌جایی هوا، ایجاد جریان هوای بهتر و مقابله با هوای راکد است؛ بنابراین پیداکردن مرکزی که فن‌های سیرکوله ای با این مشخصات را ارائه کند کمی سخت است.

بنابراین، توصیه ما این است، این وسیله را از مراکز معتبر مانند مجموعه پارس صنعت خریداری کنید. شما می‌توانید با خرید فن سیر کوله در این مرکز از خدمات پس از فروش و گارانتی بدنه محصول تا شش ماه برخوردار شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می‌توانید با کلیک بر روی «فن سیرکوله»  در سایت پارس صنعت مراجعه نمایید.

https://parsanat.com/cat/agricultural-equipment/electrical-and-electronic/greenhouse-fan/circulation-fan/

کد خبر: ۲۱۷٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha