۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
نهضت ملی ارتقاء و تعالی فرهنگ کار در وزارت کار پیگیری می‌شود
برنامه‌های هفته کارگر تشریح شد

نهضت ملی ارتقاء و تعالی فرهنگ کار در وزارت کار پیگیری می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آستانه هفته کارگر (۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه) برنامه‌های این هفته را اعلام و تشریح کرد.

به گزارش بازار، محمد چکشیان امروز، دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر با بیان این‌که کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند، اظهار داشت: جامعه کارگری با تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشته و به‌عنوان سرمایه انسانی در فرآیند تولید و اقتصاد اثرگذار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر افزود: در حال حاضر جامعه کار و تولید ۱۴ میلیون نفر هستند که با خانواده‌هایشان بیش از ۴۰ میلیون نفر یعنی حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

چکشیان همچنین گفت: تقویت مؤلفه‌هایی که در ارتقای فرهنگ کار و تلاش مؤثر هستند شامل ارتقای منزلت کارگر و علاوه بر آن مؤلفه‌های فرهنگی کار مانند وجدان کار، مهارت‌افزایی، مشارکت و تعاون، مدنظر است.

وی با اشاره به فلسفه وجودی این هفته، گفت: تکریم جایگاه کار و کارگران و پرداختن به موضوعات جامعه کار و تولید در جامعه ضروری است؛ کارگران در همه برهه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحریم‌ها نقش کلیدی داشتند.

رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر با بیان این‌که کارگران در رشد اقتصادی و ارتقای صنعت تأثیرگذار هستند، گفت: باید نگاه سرمایه انسانی به جای نگاه مصرفی به کارگران داشته باشیم و در جامعه این موضوع تبیین شود چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف به منزلت و ارتقای جایگاه کار و کارگر پرداخته‌اند.

چکشیان گفت: نهضت ملی ارتقاء و تعالی فرهنگ کار را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌کنیم و اثربخشی کار را در این هدف‌گذاری مدنظر داریم.

وی با بیان این‌که خلاقیت و ابتکار نیز در هفته کارگر دنبال خواهد شد، گفت: در همین راستا جشنواره امتنان با همین موضوع برگزار می‌شود تا از کارگران خلاق با حضور رئیس‌جمهور تقدیر ‌شود.

معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در اولین روز هفته کار و کارگر، جامعه کارگری به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) تجدید میثاق می‌کنند.

وی افزود: همچنین امسال در قالب جشنواره امتنان در مجموع ۲۴ کارگر نمونه و نخبه و گروه‌های کاری و واحدهای نمونه برتر معرفی می‌شوند که شامل ۹ کارگر نمونه همچنین سه گروه کاری نمونه در مجموع شامل ۱۴ نفر و ۶ واحد تولیدی نمونه در حضور رئیس‌جمهور معرفی و تقدیر خواهند شد.

چکشیان با اشاره به این‌که در همه استان‌ها ستاد هفته کارگر تشکیل شده است، گفت: رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر وزیر کار است و در استان‌ها برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی تأکید کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله بازدید وزیر کار از یک واحدی تولیدی و گفت‌وگو با کارگران، دیدار با بانوان کارگری و خانواده‌های شهدای کارگری، بازدید از کارخانه‌ها، دیدار با خانواده‌های کارگری، دیدار نمایندگان کارگری با مسئولان، برگزاری جشنواره‌های و مسابقه‌های فرهنگی و اجتماعی، برپایی نشست‌های گوناگون در استان‌های مختلف با حضور کارگران و خانواده‌های آن‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شهید شاخص جامعه کارگری نیز در هفته کارگر معرفی می‌شود.

چکشیان شعار هفته کارگر را «کارگر ایرانی، فرهنگ کار و رشد تولید» اعلام کرد و گفت: برای روزهای هفته کارگر نیز عناوین مختلفی در نظر گرفته شده است تا در راستای آن برنامه‌های مختلف صورت گیرد.

کد خبر: ۲۱۷٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha