۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
نیروگاه ۲ مگاواتی زنجان به شبکه سراسری برق پیوست
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

نیروگاه ۲ مگاواتی زنجان به شبکه سراسری برق پیوست

زنجان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: نیروگاه گازی ۲ مگاواتی روی‌پرور زنجان وارد مدار شده و به شبکه سراسری توزیع برق متصل شد.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت توزیع برق زنجان،پیام جوادی گفت: نیروگاه گازی ۲ مگاواتی روی‌پرور زنجان وارد مدار شده و به شبکه سراسری توزیع برق متصل شد.

وی ابراز کرد: با هدف کمک به تامین برق پایدار در پیک بار سال ۱۴۰۲ این نیروگاه اتمی را با ظرفیت ۲ مگاوات تولید انرژی برق و با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، بخش خصوصی احداث کرد و به شبکه توزیع برق سراسری متصل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: این پنجمین نیروگاه گازی مقیاس کوچک استان زنجان بوده که عملیات اجرایی اتصال به شبکه سراسری از آبان سال گذشته آغاز و پایان فروردین‌ماه امسال‌جاری به پایان رسید.

جوادی تصریح کرد: از مجموع ۲۲ هزار ۶۹۰ کیلووات نیروگاه‌های مقیاس کوچک در حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تعداد ۵ نیروگاه گازی به ظرفیت ۱۱۶۰۰ کیلووات، ۹۱ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۱ هزار و ۲۳۵ کیلووات و ۱ نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۲۵ کیلووات هم‌اکنون در استان فعال است.

وی گفت: از مزایای این طرح می‌توان به سرمایه‌گذاری مطمئن در حوزه انرژی و خرید تضمینی دولت برای حداقل مدت ۵ سال، آلایندگی کم و امکان نصب در فضای شهری، جلوگیری از خاموشی برق، افزایش بازده تولید برق و کاهش اتلاف انرژی در صورت قرارگیری مولد در مجاورت مصرف‌کننده اشاره کرد.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha