۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
راهنمای خرید بهترین موتور برق خانگی

راهنمای خرید بهترین موتور برق خانگی

شما برای استفاده از یکسری لوازم برقی خانگی در برخی مناطق که یا دسترسی به برق شهری ندارید یا اینکه برق به صورت متداول یا مقطعی قطع میشود ، باید یک موتور برق خانگی برای انجام امور خود تهیه کنید.

شما برای استفاده از یکسری لوازم برقی خانگی در برخی مناطق که یا دسترسی به برق شهری ندارید یا اینکه برق به صورت متداول یا مقطعی قطع میشود ، باید یک موتور برق خانگی برای انجام امور خود تهیه کنید . قبل از خرید موتور برق خانگی نیاز است که شما از یکسری نکات اطلاع داشته باشید . در ادامه به بررسی خصوصیات بهترین موتور برق خانگی خواهیم پرداخت .

راهنمای خرید موتور برق خانگی

یک نکته ی مهم را باید در هنگام انتخاب موتور برق خانگی در نظر داشته باشید . شما باید توجه کنید که در هنگام عدم دسترسی به برق چه دستگاهی هایی باید به کار خود ادامه دهند . با بررسی این مورد و جدا کردن اسم وسایل مورد نیاز ، به یک لیست دست پیدا خواهید کرد . با بهره گیری از این لیست میتوانید توان مصرفی دستگاه های تحت استفاده خود را بدست آورید .

این نکته علاوه بر دست یابی به مقدار توان مصرفی دستگاه های شما ، به شما کمک میکند تا از مقدار توان مصرفی اضافی دستگاه هایی که در هنگام نبود برق نیاز به کارکردن آنها نیست صرف نظر کنید . چرا که برای خرید یک موتور برق خانگی مناسب و البته مقرون به صرفه بهتر است که یک موتور برق متناسب با مقدار توان مصرفی دستگاه های خود خریداری کنید ، و با استفاده از این نکته یعنی تنها با در نظر گرفتن مقدار توان مصرفی دستگاه های مورد نیاز ، به یک ژنراتور برق خانگی با توان مناسب دستگاه های مورد نیاز دست پیدا خواهید کرد . از جمله وسایل غیر ضروری میتوان به ماشین لباس شویی ، ضرف شویی ، هیتر و ... اشاره کرد .

از جمله نکات دیگر که میتوان حائز اهمیت باشد تفاوت توان نامی و توان استارتی دستگاه است . مقدار توانی که موتور برق در هنگام کار (پس از راه اندازی یا استارت) تولید میکند را به اصطلاح توان نامی میگویند . توان استارتی ، از توان نامی بالاتر بوده است . چرا که برخی از وسایل های برقی برای راه اندازی یا استارت به توان بالاتری از توان نامی یا توان دائم نیاز دارند . در هنگام خرید موتور برق خانگی ، باید به مقدار توان استارت دستگاه های خود توجه داشته باشید . چون همان طور که گفته شد برخی از دستگاه ها همچون پمپ آب ، یخچال و از این قبیل وسایل ، به 3 برابر جریان دائم دستگاه برای راه اندازی احتیاج دارد .

نکات مهم در خرید ژنراتور  برق خانگی

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید ، این است که شما میتوانید بدون محاسبه توان مصرفی استارت دستگاه ها آن ها را به ترتیب روشن نمایید . به عنوان مثال اگر شما یک پمپ آب و یک یخچال دارید ، میتوانید محاسبات خود را به گونه ای انجام دهید ، که ابتدا پمپ آب و سپس یخچال روشن و شروع به کار کند . در ادامه به 4 دسته از موتور برق هایی اشاره خواهیم کرد که از نظر مقدار توان تولیدی تفاوت دارند و هر کدام تعداد مشخصی از دستگاه های مصرفی را پشتیبانی میکنند .

4 دسته توان های موتور برق

موتوربرق های دسته پایین رده ( تا توان 2 کیلووات )

موتوربرق های دسته میان رده ( تا توان 3.5 کیووات )

موتوربرق های دسته بالا رده ( تا توان 7.5 کیلووات )

ژنراتور برق دسته ثابت ( تا توان 20 کیلووات )

موتور برق های پایین رده تا توان 2 کیلووات :

موتوربرق پایین رده به موتوربرق هایی گفته میشود که تا 2 کیلووات توان تولیدی داشته باشند . از جمله وسایل برقی قابل پشتیبانی توسط این دسته موتور برق میتوان به یخچال هایی با توان 700 وات ، کامپیوتر همراه ( لپتاپ) تا توان 200 وات ، روشنایی منزل 5 الی 10 عدد لامپ تا توان 250 وات ، شارژر موبایل تا توان 20 وات و سیستم دزد گیر منازل تا 100 وات اشاره کرد . در جمع مقدار توان مصرفی متوجه میشوید که یک موتور برق پایین رده تا توان 2 کیلووات برای این دستگاه مناسب میباشد .

موتوربرق های میان رده تا توان 3.5 کیلووات :

به موتوربرق هایی که توانی تولید برق تا توان 3.5 کیلووات را دارند موتوربرق های میان رده گفته میشود . این دسته موتور برق ها توانایی پشتیبانی از تعدادی از دستگاه های برقی منازل را دارند .

این دسته از ژنراتورهای برق توانایی تهیه ی برق مورد نیاز برای یک یخچال با مقدار توان مصرفی 700 وات ، یک عدد لپتاپ با مقدار توان 200 وات ، 5 تا 10 عدد لامپ روشنایی تا مقدار توان مصرفی 250 وات ، شارژر تلفن همراه با مقدار توان مصرفی 20 وات ، دزد گیر منزل با مقدار توان مصرفی 1کیلووات به همراه یک عدد کولر گازی با مقدار توان مصرفی 1 کیلووات دارند . اگر کولر گازی ندارید میتوانید با یکی از دستگاه های زیر آن را جا به جا کنید .

یک عدد تستر با مقدار توان مصرفی 1.2 کیلووات ، یک عدد ماشین لباس شویی با مقدار توان 1.2 کیلووات ، یک عدد آب گرمکن با مقدار توان مصرفی 1.5 کیلووات ، یک عدد قهوه ساز با مقدار توان مصرفی 1 کیلووات

موتور برق های تا توان 7.5 کیلووات :

به دسته موتوربرق هایی که تا توان 7.5 کیلووات هستند به اصطلاح موتوربرق بالا رده گفته میشود . این دسته موتوربرق ها میتوانند برای یک عدد یخچال با مقدار توان مصرفی 700 وات ، یک عدد لپتاپ با توان مصرفی 200 وات ، 5 تا 10 تا لامپ با توان مصرفی 250 وات ، یک عدد گوشی همراه با مقدار توان مصرفی 20 وات ، یک سیستم دزدگیر با توان مصرفی 100 وات ، یک عدد کولر گازی با مقدار توان مصرفی 1 کیلووات ، یک عدد پمپ آب با مقدار توان مصرفی 1.250 وات ، یک عدد پمپ مخزن با مقدار توان مصرفی 900 وات و یک عدد کوره با گاز طبیعی یا پروپان با مقدار توان مصرفی 800 وات برق تولید کند .

این دسته موتور برق ها از جمله موتور برق هایی هستند که از توان بالایی برخوردار هستند . از آنها علاوه بر امور و مصارف خانگی ، میتوان برای مصارف نیمه صنعتی نیز استفاده کرد . اما همانطور که گفته شد اگر به دنبال خرید یک موتوربرق خانگی مقرون به صرفه و متناسب با مقدار توان مصرفی دستگاه های خود هستید ، باید به نکات بالا توجه داشته باشید . چرا که مقدار توان تولیدی موتوربرق از جمله مهم ترین فاکتور ها در قیمت موتوربرق به شمار میرود .

به همین دلیل باید توجه داشته باشید که هزینه ی این دسته موتور برق ها بالاتر از 3 دسته ی قبلی میباشد ، اما توان بالاتری به نسبت آن ها داشته و میتوان دستگاه های بیشتری را مورد استفاده قرار داد. این دسته محصولات از جمله گران قیمت ترین دسته موتوربرق ها محسوب میشوند . همچنین باید اضافه کنم که نصب و راه اندازی این دسته موتوربرق ها از دشواری های زیادی برخوردار است و نیاز است که برای نصب وراه اندازی آن با یک نصاب حرفه ای در تماس باشید .

از خصوصیات این دسته موتوربرق ها میتوان به ، فعال شدن خودکار موتور برق در هنگام قطعی ناگهانی برق اشاره کرد . در هنگام قطعی برق شهر این دستگاه به صورت اتوماتیک فعال شده و به کار خود ادامه میدهد . همین مورد باعث میشود که دیگر نیاز به راه اندازی به صورت دستی نخواهید داشت . این دسته ژنراتورهای برق معمولا در امور و مصارف کارگاهی و خانگی به کار میروند .

به علاوه از دیگر ویژگی های این موتوربرق ها میتوان به نصب دائمی بیرون از ساختمان اشاره کرد . از جمله دلایل کمک گرفتن از نصاب در نصب این دسته موتور برق ها ، تابلو و سوییچ برق داخلی ساختمان است که نصب آن از یک فرد با تجربه و خبره بر می آید .

انتخاب موتور برق اضطراری خانگی به چه عواملی بستگی دارد ؟؟

یکی از نکات مهم در خرید موتور برق خانگی مورد نیاز خود ، توجه به میزان قطعی برق در منطقه ی زندگی خود میباشد . چرا که قطعی برق در صورت زیاد بودن ممکن است به موتور برق آسیب برساند . چرا که موتوربرق ها یک ساعت کارکرد مجاز در روز دارند و در صورت گذر از این ساعت ممکن است دچار خرابی بشوند . برای عبور از این مشکل موتور برق های بالارده بیشتر پیشنهاد میشوند . چرا که موتوربرق های تا 20 کیلووات در قطعی برق از توان بالایی برخوردار هستند و توانایی ساعت کار به مدت طولانی تر را نیز دارند و در این گونه مناطق این دسته بیشتر استفاده میشود .

موتور برق مناسب مناطق قطعی برق در ماه به تعداد 2 الی 3 بار

اگر در مناطقی سکونت دارید که برق به صورت دائم قطعی ندارد و گاها در ماه قطعی برق به وجود می آید ، بهتر است که از یک موتور برق در دسته میان رده استفاده کنید . چرا که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، میتوانید در صورت نیاز ضروری از این دستگاه استفاده کنید و در غیر این صورت از دستگاه استفاده نکنید .

موتور برق مناسب برای مناطق با قطعی برق به ندرت

اگر در منطقه ای هستید که برق به ندرت در دسترس نمیباشد ، بهتر است که تنها برای وسایل مورد نیاز خود ، همانطور که در بالا اشاره شد یک موتور برق خریداری کنید . معمولا در چنین شرایطی از یک موتوربرق کیفی خانگی استفاده میشود که این نوع موتور برق در دسته پایین رده ها قرار میگیرند .

در هنگام خرید موتور برق به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید بهترین موتور برق خانگی

اطمینان از مقدار توان تولیدی موتور برق

در هنگام خرید یک موتور برق خانگی مناسب باید به یکسری از نکات مهم توجه داشته باشید . از جمله ویژگی های مهم که پیش تر به آن هم اشاره شد مقدار توان تولیدی موتور برق میباشد . در این خصوص شما باید با مراجعه به کاتالوگ یا مشخصات این دستگاه ها ، از مقدار توان مصرفی لوازم برقی خود اطلاع کسب کنید . تا در هنگام خرید موتور برق خانگی مده نظر خود بهترین گزینه از نظر توان متناسب با وسایل برقی خود انتخاب کنید . مقدار توان تولیدی موتور برق و محسابه ی مقدار توان مصرفی لوازم شما از اصلی ترین نکات پیش از خرید ژنراتور برق خانگی به شمار میرود .

موتور برق های پرتابل خانگی

یکی از دسته موتوربرق های خانگی محبوب ، موتوربرق های پرتابل هستند . یکی از دلایل محبوبیت این دسته موتوربرق ها ، حمل و جا به جایی آسان آنها میباشد . این دسته موتوربرق ها از قیمت مقرون به صرفه ای بر خوردار هستند . این موتوربرق ها را باید در زمان بارش باران و از این قبیل حوادث طبیعی در زیر یک سایبان قرار دهید . این موتوربرق ها در توان های 3 الی 8.5 کیلووات طراحی و ساخته میشوند . همچنین این موتوربرق ها در 3 نوع موتور برق بنزینی ، دیزلی ، گاز سوز و یا ترکیب دو تا از این سوخت ها ساخته شده اند . از جمله کاربرد این دسته موتوربرق ها میتوان به کار های ساختمانی و صنعتی ، کارگاه ، کولر و ... اشاره کرد .

موتور برق خانگی کم صدا ( اینورتر دار)

این دسته موتوربرق های خانگی بسیار کم صدا بوده و با محیط زیست سازگاری دارد . به این نوع موتور برق ها، اصطلاحا موتور برق بی صدا هم گفته می شود. اغلب این محصولات توان مصرفی معادل 800 وات تا 3 کیلووات دارند . سایز و ابعاد این دسته موتوربرق ها معمولا کوچک هستند . از جمله کاربرد های این موتوربرق ها میتوان به استفاده در کمپینگ ها و ماهی گیری ها و ... اشاره کرد . از دلایل استفاده در این محیط ها تولید موج خالص سینوسی است .

موتور برق خانگی کم صدا به نسبت دسته قبلی از مصرف سوخت کمتری برخوردار است . این موتور برق ها از جدید ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده میکند . از خصوصیات مطرح این موتور برق ها میتوان به توان تولیدی بالا به نسبت وزن و اندازه ی دستگاه ، مدار های پیشرفته الکترونیکی اشاره کرد . این موتور برق ها برای استفاده در مدت زمان کوتاه طراحی و ساخته شده اند .قیمت موتور برق خانگی بی صدا از بسیار مقرون به صرفه است . موتور برق خانگی سایلنت از جمله دیگر نام های موتوربرق بی صدا میباشد . موتور برق خانگی بی صدا از بهترین گزینه ها برای استفاده در مصارف کمپینگ به شمار میرود .

راهنمای خرید بهترین موتور برق خانگی

سوخت مصرفی موتوربرق های خانگی

سوخت مصرفی دستگاه ها از جمله مهم ترین نکات پیش از خرید موتوربرق خانگی شما میباشد . موتوربرق ها در 4 نوع بنزینی ، موتور برق دیزلی ، گاز سوز و یا دوگانه سوز طراحی شده اند. از جمله پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین موتور برق ها ، موتوربرق های بنزینی میباشد . موتور برق های خانگی دیزلی به نسبت ژنراتور برق بنزینی خانگی کم مصرف تر هستند ولی از سوختی استفاده میکنند که دسترسی به آن به نسبت دشوار تر است .

ژنراتور برق خانگی گازسوز از بهترین موتوربرق ها در حوزه ی محیط زیست میباشد و آلودگی بسیار کمی تولید میکند ولی از توان کمتری بر خوردار هستند . در انتخاب سوخت مورد نظر موتور برق خود باید بسته به محیط و مقدار هزینه ای که مایل هستید انجام دهید تصمیم بگیرید . قیمت موتور برق خانگی بنزینی به نسبت قیمت موتور برق خانگی گازسوز و در مقایسه با قیمت موتور برق دیزلی مقرون به صرفه تر است . موتور برق خانگی بنزینی از جمله بهترین گزینه ها برای استفاده در امور خانگی است .

میزان توان و صدای تولیدی موتوربرق

یکی از نکات مهم که خیلی مورد توجه قرار میگیرد سر و صدای ژنراتور تولید برق خانگی میباشد . موتوربرق های بزرگ صدا و آلودگی بیشتری تولید میکنند . موتور برق های کوچک از جمله موتوربرق هایی هستند که صدا و آلودگی کمتری تولید میکنند . اما اگر صدا یک مشکل ضروری برای خریدار به شمار میرود ، موتوربرق های اینورتر دار بی صدا یک گزینه ی مناسب برای این مشکل به شمار میرود .

تجهیزات و امکانات جانبی

از جمله نکاتی که در برخی مواقع مهم هستند حجم باک دستگاه ، نوع استارت ، چرخ و دسته ی موتوربرق میباشد . چرخ و دسته موتور برق از جمله مواردی است که در صورت استفاده از یک موتور برق خانگی با توان و وزن بالا بسیار مهم میباشد . چرا که چرخ و دسته ی موتوربرق در هنگام جا به جایی بسیار میتواند موثر باشد . وجود یک باک سوخت بزرگ بی شک بسیار میتواند برای افرادی که در مناطقی سکونت دارند که پمپ بنزین از آنها فاصله ی زیادی دارد ، میتواند مفید باشد . زیرا با وجود یک باک سوخت بزرگ در زمان طولانی تری سوخت موتوربرق به اتمام میرسد .

قیمت و هزینه خرید

بی شک از جمله فاکتور های مهم در خرید یک ژنراتور برق خانگی توجه به قیمت و برند سازنده ی دستگاه میباشد . برند های خارجی و داخلی زیادی امروزه در بازارهای این حوزه فعالیت دارند . از جمله دلایل افزایش قیمت موتور برق خانگی نوع برند و مقدار توان تولیدی دستگاه است . هر چه برند سازنده از کیفیت و آوازه ی بیشتری برخوردار باشد بر روی قیمت دستگاه تاثیر بیشتری خواهد داشت . همان طور که قبلا هم اشاره شد توان دستگاه هم از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت موتوربرق میباشد . با بررسی و پرس و جو از برخی کارشناسان ما میتوانید یک موتوربرق مقرون به صرفه خریداری کنید .

 میزان عمر و ساعت کارکرد موتور برق

میزان عمر و ساعت کارکرد موتوربرق مده نظر از جمله با اهمیت ترین نکات در هنگام خرید میباشد . چرا که همانطور که اشاره شد برخی موتوربرق ها را بر اساس ساعت کارکرد خریداری میکنند . چرا که در برخی مناطق برق شهری به دفعات قطع میشود . برای اطلاع از مقدار زمان کارکرد دستگاه باید به کنترل پنل موتور برق مراجعه نمایید

انواع موتور  برق خانگی

در حوزه موتوربرق تعداد زیادی برند در بازارهای ایران فعالیت دارند . برخی از برند های موجود در بازار شناخته شده هستند و قاعدتا از قیمت بالاتری برخوردار هستند . اما در کنار برند های شناخته شده ، برند های ناشناخته اما اقتصادی نیز موجود هستند . در ادامه به برخی از بهترین برند های موجود در بازار اشاره خواهیم کرد

 

بهترین مارک موتور برق خانگی

موتور برق هیوندای کره جنوبی:

از مطرح ترین برند های موجود در بازار ، برند هیوندای است . این شرکت از سال 1947 در کره جنوبی تاسیس شد . موتور برق های هیوندای ساخت چین است . البته این محصولات تحت لیسانس کره جنوبی نیز میباشند . یکی از معتبر ترین موتوربرق های حال حاضر بازار موتوربرق های ساخت شرکت هیوندای میباشد .

 

موتور برق لانسین :

شرکت لانسین از جمله بهترین تولیدکنندگان موتوربرق حال حاضر بازار به شمار میرود . شرکت لانسین ساخت کشور چین میباشد و یک کمپانی تازه ساز به شمار میرود . این شرکت در سال 1993 تاسیس شد . از مهم ترین ویژگی های تولیدات این شرکت میتوان به مقاومت و طول عمر بالا ، طراحی ظاهری زیبا و کیفیت و کاربردی بودن محصولات این شرکت اشاره کرد . موتوربرق های لانسین امروزه در بازار های جهانی 100 کشور خرید و فروش میشود . همچنین در بازار ایران از اسم و آوازه خوبی برخوردار است .

 موتور برق هوندا الِمَکس :

کمپانی هوندا المکس ژاپن یکی از با کیفیت ترین تولید کنندگان موتوربرق به شمار میرود . این شرکت در سال 1953 تاسیس شد . در آغاز کار شرکت ، حوزه فعالیت هوندا المکس تولید تجهیزات کشاورزی(چمن زن و ...) بود . امروزه این شرکت یکی از مطرح ترین و معتبر ترین برند های موجود در بازار های جهانی میباشد . از دلایل محبوبیت محصولات هوندا المکس ، کیفیت عالی و دوام بالای موتوربرق های این شرکت است . تولیدات این شرکت علاوه بر کیفیت بالا از قیمت به نسبت بالایی برخوردار هستند .

موتور برق کوپ :

یکی دیگر از برند هایی مطرح چینی در بازار امروز موتوربرق در ایران شرکت کوپ میباشد . موتوربرق های کوپ از جمله با کیفیت ترین محصولات حال حاضر بازار به شمار میروند . از ویژگی های موتوربرق ساخت شرکت کوپ میتوان به ، مقرون به صرفه بودن دستگاه و امکانات جانبی دستگاه اشاره کرد .

 

موتور برق کاما :

شرکت کاما چین از جمله بهترین تولیدکنندگان موتوربرق به شمار میرود . از جمله ویژگی های این شرکت میتوان به بازدهی رضایت بخش ، آلودگی صوتی کم و مصرف سوخت بهینه این دستگاه ها اشاره کرد .

از چه کسی موتور برق خریداری کنیم ؟؟

برای خرید حتما بهتر است که به یک فروشگاه معتبر که به خریدار خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه میکند ، مراجعه نمایید . با اینکار محصول خود را با اطمینان بیشتری خریداری خواهید کرد . ماهان ژنراتور نمایندگی رسمی اکثر برندهای معتبر موتور برق را در ایران دارد. ضمن اینکه تمام محصولات با گارانتی رسمی و خدمات پس از فروش واقعی به فروش می رسد.

https://mahangenerator.ir

کد خبر: ۲۱۷٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha