۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
ایجاد دهکده گردشگری عشایری در فارس مغفول مانده است
معاون امور زائرین و گردشگری استاندار فارس:

ایجاد دهکده گردشگری عشایری در فارس مغفول مانده است

شیراز- معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه فارس مهد حضور عشایر و استان معین عشایر جنوب کشور است، گفت: ایجاد دهکده‌های گردشگری عشایری یکی از ضرورت‌های استان است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخزاده بیان کرد: آنچه به عنوان دهکده گردشگری عشایری مد نظر است به این معناست که یک زیست بوم و زندگی کاملا طبیعی عشایری بدون هیچ گونه دخل و تصرفی توسط عشایر ایجاد شود و مردم بتوانند ضمن آشنایی با آداب و رسوم و باورها و انتقال این دانش به نسل آینده از تولید محصولات ، صنایع دستی، نحوه ساخت و ساز، اصول و فنون فنی زندگی در زیستگاه های مختلف و بازدید و امکان بهره گیری از این خدمات نیز فراهم شود.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری بیان کرد: وسعت و ظرفیت فارس این اجازه را می دهد که بیش از یک دهکده گردشگری عشایری در استان ایجاد شود.

وی اجرای چنین پروژه بزرگ و اثرگذاری را نیازمند همکاری مشترک همه ایل ها ، تیره ها و اقوام عشایری استان فارس دانست و افزود: آنها می توانند با ایجاد یک تعاونی یا شرکت های سهامی و بهره بردن از زمین ها و امکاناتی که در اختیار دارند اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کرده و اقتصاد گردشگری عشایر را رونق داده و هزاران شغل مولد در حوزه تخصصی خود ایجاد کنند.

به اعتقاد فرخزاده این دهکده های گردشگری عشایری باید به شهرهای بزرگ نزدیک باشند و امکان دسترسی آسان شهروندان به این مکان ها برای حفظ رونق فرهنگی و اقتصادی فراهم شود.

معاون استاندار فارس همچنین تاکید کرد: حضور راهنمایان تور و آشنا به زندگی ارزشمند عشایری که به صورت تخصصی برای این موضوع آموزش دیده و به زبان های مختلف محلی و بین المللی تسلط دارند امری ضروری برای رونق در سطح ملی و فرا ملی توسعه و ترویج این فرهنگ ارزشمند است.

ایجاد فرصت و ظرفیت برای اقامت شبانه، تجربه یک زندگی کامل به همراه آموزش های لازم و آموزش آواها و نواهای اقوام عشایری، شنیدن موسیقی اقوام عشایر، رصد آسمان زیبای شب، تجربه غذاهای محلی، آشنایی با خواص و کاشت و برداشت گیاهان دارویی ، تولید محصولات از دام و طیوذ و مواد لبنی و... از دیگر مواردی بود که فرخزاده به عنوان نیازهای یک دهکده گردشگری عشایری به آنها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین مالی می توان از روش های مختلف علاوه بر شرکت های سهامی عام و شرکت تعاونی استفاده نمود که در صورت اتحاد اقوام و پای کارآمدن آنها قابل پیگیری است.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha