۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تفویض اختیار به فارس برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی
با موافقت وزیر بهداشت صورت گرفت؛

تفویض اختیار به فارس برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی

شیراز- استاندار فارس از موافقت وزیر بهداشت مبنی بر تفویض اختیار به دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تولید دارو، مواد اولیه دارو و تولید تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه با اشاره بر اینکه فارس در حوزه تجهیزات پزشکی و تولید دارو توانمند است و از ظرفیت‌های بالایی برخوردار می باشد، گفت: با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش آموزش پزشکی، در حوزه تولید دارو، تولید مواد اولیه دارو و تولید تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تفویض اختیار انجام می شود.

استاندار فارس به حضور اساتید بنام و خبره در حوزه شیمی در دانشگاه شیراز اشاره کرد و افزود: هم افزایی اساتید خبره شیمی با مجموعه پزشکی استان در تولید دارو و فرآورده های دارویی موثر خواهد بود.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ در حوزه تولید دارو

وی به ظرفیت‌های شرکت صنایع قطعات الکترونیک و صنایع الکترونیک ایران که در شیراز مستقر هستند و از توانمندی بالایی برخوردار می باشند اشاره کرد و اظهار داشت: با حضور معاون وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح، تفاهم نامه هایی در حوزه تولید دارو، تولید مواد اولیه دارو و تولید تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت منعقد خواهد شد.

ایمانیه گفت: شهر سلامت شیراز که جزء مناطق ویژه اقتصادی محسوب می‌شود و از قوانین گمرکی و روادید خاصی تبعیت می کند، برای سرمایه گذاران جامعه پزشکی و غیر پزشکی، ایرانیان مقیم داخل و خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی بستری ویژه را فراهم خواهد آورد.

وی با تاکید بر توانمندی بالای جامعه پزشکی فارس ، اظهار کرد: با محقق شدن این مُهِم، فارس نهایت بهره را خواهد برد و در مسیر رشد تولید و کاهش تورم در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گام های اساسی برمی دارد.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha