۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
۸۰ معدن راکد استان سمنان فعال شدند
هاشمی به بازار گفت:

۸۰ معدن راکد استان سمنان فعال شدند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۸۰ معدن غیرفعال استان طی سال گذشته فعال شده است، گفت: فعال کردن ۹۰ واحد دیگر در دستور کار قرار دارد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در تمام مراحل واگذاری، بهره برداری و فرآوری و درآمدزایی و همچنین صادرات محصولات معدنی در استان سمنان اولویت با منافع عمومی است، تاکید کرد: وقتی یک عشایر سنگسری به سمت منطقه خارتوران شاهرود کوچ می کند و مشاهده می کنند که در مراتع شان معدن احداث شده، باید منتفع شوند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در زمره استان هایی بود که سهم همه شهرستان ها از بهره برداری معادن را مشخص کرده ایم، افزود: معادن ملزم به رعایت قانون هستند تا بتوانیم همه از نعمت معادن استان سمنان بهره گیری کنیم.

رشد اقتصادی سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه ۸۰ معدن غیرفعال استان در سال گذشته فعال شده است، گفت: در یک سال اخیر ۱۱ معدن در استان فرآوری شده است تا بتوانیم شاهد ارزش افزوده بیشتری در بحث تولیدات معادن استان سمنان باشیم.

۱۴۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان سمنان جذب و به خزانه واریز شد

هاشمی با بیان اینکه سمنان بعد از خوزستان و بوشهر، در رتبه سوم رشد اقتصادی را داشته که یکی از دلایل آن همین راه اندازی واحد های راکد و نیمه متوقف و تاکید بر عدم خام فروشی و تسهیل تولید است که خوشبختانه عزم خوبی برای آن در استان وجود دارد و شاهد تعامل خوبی در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۴۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان سمنان طبق اعلام سازمان صمت، جذب و به خزانه واریز شده است، تاکید کرد: این میزان در سال ۱۴۰۱ در حالی محقق شد که نسبت به سال قبل از آن رشد ۷۵ درصدی را شاهد بودیم.

هزینه برای زیر ساخت‌ها

استاندار سمنان با بیان اینکه این پول برای زیرساخت های استان خرج خواهد شد، گفت: با این اعتبارات می توان همچنین کارهای بزرگی را برای شهرستان هایی که میزبان معادن استان هستند، انجام داد که به توسعه منجر شود.

هاشمی بیان کرد: طبق برنامه ریزی و نشست هایی که با حضور رئیس سازمان صمت و دیگر مسئولان ذی ربط داشتیم، مقرر شد تا راه اندازی ۹۰ معدن غیرفعال استان در سال ۱۴۰۲ فعال سازی شود تا هم تولید خوبی داشته باشیم و هم در زمینه اشتغال گام مهمی برداریم.

واحد فراوری کاتد مس در میاندشت با ظرفیت هزار تن در سال راه اندازی شد

وی درباره واحد های فرآوری که در سال گذشته به معادن استان سمنان افزوده شدند بیان کرد: از جمله مهمترین این واحدها می توان به کاتد مس در فرومد با ظرفیت ۴۰۰ تن در سال، کاتد مس در میاندشت با ظرفیت هزار تن در سال کنستانتره سرب در معلمان دامغان با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال و کاتد مس اشکان در میامی با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال در میامی اشاره کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: در یک سال اخیر همچنین واحد های فرآوری دیگری مانند شمش مس با ظرفیت ۲۰۰ تن در جنوب دامغان، کاتد مس در چاه باقر شاهرود با ظرفیت ۱۵۰ تن در سال، کنستانتره طلا با ظرفیت ۱۰۰ کیلوگرم در سال در معلمان دامغان و مس پیرمردان با ۲۳۰ تن در سال گذشته توانستند راه اندازی شوند.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha