۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
اشغال ۱۰۰درصدی تاسیسات گردشگری فارس| حضور گردشگران چینی در آینده نزدیک
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

اشغال ۱۰۰درصدی تاسیسات گردشگری فارس| حضور گردشگران چینی در آینده نزدیک

شیراز- سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس از ضریب اشغال نزدیک به ۱۰۰درصدی تاسیسات گردشگری این استان در ایام اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، روح الله روانشاد با اشاره به حضور گردشگران چینی، در آینده‌ نزدیک به استان فارس و شیراز افزود: با راه اندازی دبیرخانه‌ رویدادهای گردشگری در معاونت گردشگری این اداره کل، برنامه‌های متفاوتی برای نخستین بار تدوین شده که در طول سال با همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، در شهر شیراز و سراسر استان فارس اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مناسبت‌ها با تکیه بر شاخصه‌هایی همچون بزرگداشت و یاد روز سعدی، حافظ، عناصر وجاذبه‌های طبیعی همچون نرگس زار کازرون و خفر، گلاب گیری میمند یا شاخص های منحصر به فرد جهانی درحوزه صنایع دستی مانند آباده شهر منبت جهانی، فیروزآباد شهر دست بافته های عشایری، شیراز شهرجهانی صنایع دستی و ده ها عناوین دیگر درقالب یک تقویم کاربردی، و برنامه محور برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مثمر ثمر باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: تمرکز بر فعالیت‌های رویداد محور ومشارکت همه دستگاه ها و بخش خصوصی می‌تواند رونق و توسعه‌ سفر را به عنوان خروجی ونتیجه یک صنعت کارآمد شاهد باشیم.

ثبت روز میمند در تقویم

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها وانتفاع فعالان گردشگری وبخش خصوصی از جمله اهداف برگزاری این رویدادها است، یادآور شد: با پیگیری های انجام شده، خبر ثبت هشتم اردیبهشت ماه در تقویم رویدادهای وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به نام روزمیمند یک اتفاق خوب برای مردم میمند وشهرستان فیروزآباد است.

روانشاد ادامه داد: ثبت روز پنجم فروردین به نام روز داراب در فروردین امسال برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان بود و برنامه‌های آتی استفاده از ظرفیت تمامی شهرستان های استان فارس به عنوان مقصد و هدف اصلی گردشگران در دستور کار قرار دارد.

۱۵۰ نفر از فعالان حوزه گردشگری چین به فارس آمدند

وی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون، ۱۵۰ نفر ازکشور چین که همگی از مدیران شرکت‌های هلدینگ گردشگری، توراپراتورها، فعالان گردشگری و رسانه‌ها و خبرنگاران چین بودند در جهت بازاریابی و تبلیغات، از آثار و جاذبه های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی شهر شیراز و شهرستان های استان فارس بازدید کردند و با ساخت و تدوین فیلم های مستند و انتشار آن در شبکه‌های دولتی و خصوصی کشور چین شاهد حضور گردشگران چینی در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha