۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
تطبیق ناوگان تجاری دریایی با الزامات بین المللی مصرف سوخت کم گوگرد
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر اعلام کرد

تطبیق ناوگان تجاری دریایی با الزامات بین المللی مصرف سوخت کم گوگرد

پسنده، مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تطبیق ناوگان تجاری دریایی جمهوری اسلامی ایران با الزامات بین المللی مصرف سوخت کم گوگرد و تولید این سوخت در پالایشگاه های کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده درباره تولید و عرضه سوخت کم سولفور، تصریح کرد: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و با تلاش و همت همکاران شرکت ملی نفت و پالایش، سوخت سبک و سنگین کم گوگرد برای مصرف ناوگان دریایی در پالایشگاه های کشور، تولید و از طریق بورس به صورت آزاد در اختیار شرکت های کشتیرانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تعریف پروژه های عملیاتی و بهسازی فرآیندهای تولید، ارتقاء کیفیت فنی این سوخت کماکان در حال پیگیری بوده و با ایجاد خط تولید سوخت کم گوگرد در چند پالایشگاه جدید، ظرفیت تولید کشور افزایش یافته و امکان تامین این سوخت برای متقاضیان خارجی نیز فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸ بر اساس الزام ضمیمه ۶ کنوانسیون جلوگیری از آلودگی کشتی ها (مارپل)، استفاده از سوخت کم گوگرد (نیم درصد) برای کشتی هایی که از اسکرابر استفاده نمی کنند الزامی شده است.

کد خبر: ۲۱٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha