۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۴
افزایش فروش شرکت های تولیدی بورسی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

افزایش فروش شرکت های تولیدی بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی که در سامانه کدال منتشر شده است در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش فروش شرکت‌های تولیدی بودیم.

به گزارش بازار، نیما میرزایی درباره علل افزایش فروش این شرکت‌ها افزود:بخش عمده‌ای از آن ناشی از جهش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها بود که در ۱۰ سال اخیر کم سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در بعد داخلی هم افزایش نرخ ارز و تورم بر سودآوری این شرکت‌ها اثر گذاشت اضافه کرد: سرعت نرخ‌های مصرف کننده علی رغم کنترل‌های قیمتی که صورت می‌گیرد در مقایسه با تورمی که برای تولید کننده وجود دارد بیشتر است و فاصله بین این دو جذابیت شرکت‌های تولیدی داخلی را بیشتر کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت در بین شرکت‌های بورسی شرکت‌های با درآمد ریالی سال گذشته عملکرد موفقی داشتند، مانند شرکت‌های خودرویی و صنایع غذایی که تحولات قابل توجهی در نرخ‌های فروش خود داشته اندبه طوریکه خیلی از شرکت‌ها بعد از سال‌ها موفق شدند از زیان خارج شوند.

میرزایی افزود:شرکت‌های دلاری نیز با توجه به اینکه عمده محصولاتشان را در بورس کالا و با نرخ‌های رقابتی به فروش می‌رسانند و یا صادرات دلاری دارند از موضوع افزایش قیمت‌ها کاملا منتفع شده اند که در صورت‌های مالی آن‌ها هم مشخص است که گروه‌های پتروشیمی، گروه فلزات اساسی و گروه‌های معدنی از آن جمله اند.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بیات IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      بایستی سود در شرکتها بیشتر شود و حفظ ارزش سرمایه نیز صورت گیرد تا مردم به سمت خرید خانه و ویلا کمتر تمایل نشان دهند سایپا بیش از ۱۷ سال است ۱ ریال سود به سهامدارانش پرداخت نکرده است چون نظارت و توجه در بورس نیست و حقوق سهامداران تضییع می شود