۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
آشنایی با  سئو سایت

آشنایی با سئو سایت

کلمه سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization می‌باشد که معادلشان به کلمه SEO یا همان بهینه سازی موتور جستجو می‌رسد و همگی دارای یک معنی می‌باشند و می‌توان آن را به این صورت تعریف کرد.

بازار: معنی بهینه سازی موتور جستجو یا همان عبارت سئو سایت ، فربیکاری یا دستکاری موتورهای جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. این روش برای کمک کردن به بهبود ارتباط و رویت وب سایت‌ها در نتایج جستجو در حالت طبیعی با هدف رسیدن به جایگاه بالا ایجاد شده‌است.

می‌توان گفت خدمات سئو مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب‌ها است، در واقع میتوان سئو را فرایندی دانست که به بیان مهم‌ارین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نمایش جستجوها می‌پردازد دانست.

سئو فرایندی است، نیازمند علم و دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر، پس نمیتوان آن را به‌ عنوان فرایندی ساده که به راحتی قابل پیاده سازی باشد تلقی کرد. باید توجه داشته باشیم که موتورهای جستجو به علت تغییرهای مداوم الگوریتم‌های رتبه بندیشان قابل پیش بینی نخواهند بود؛ بنابر این مهندسین سئو وظیفه دارند اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارند.

سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت یکی ازفعالیت‌هایی است که توسط فرد سئوکار انجام می‌شود. الگوریتم رتبه بندی گوگل بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی یک سایت دارد. به همین جهت مهندسین سئو سایت باید مهم‌ترین این عیارها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

آشنایی با  سئو سایت

اهداف سئو سایت وردپرسی

هدف از سئو سایت وردپرسی کمک به وب سایت‌ها برای به دست آوردن جایگاه بالا در نتایج جستجو به صورت طبیعی و بالا بردن ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران سایت‌ها است. نمایش بیشترین صفحات مرتبط با جستجوی وارد شده مزایاس زیادی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو دارد که در آن بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده توسط کاربر برای او پیدا و قابل رویت شده و به این ترتیب موتور جستجو برای کاربر معتبر و قابل اعتماد می‌شود زیرا الگوریتم‌های آن بیشترین صفحات مرتبط را به نمایش می‌گذارند.

اما برای اطلاعات بیشتر درباره سئو سایت وردپرسی به لینک زیر مراجعه فرمایید

سئوسایت.com/wordpress/

وقتی که سئو سایت وردپرسی برای بهبودی رتبه بندی سایت ها کار خودش را شروع کرد، این کار نیازمند به یک دانش و زمانی برای پیاده سازی روش های خودش شد. در اینجا می توان به این اشاره کرد که زمان بزرگ ترین سرمایه گذار برای بهینه شدن سایت و یک صفحه می باشد.

وقتی یک کلمه کلیدی رقابتی در بهینه سازی موتورهای جستجو قرار می گیرد، سئو سایت وردپرسی هفته ها و ماه ها طول می کشد تا به نتیجه دلخواه شما برسد. شاید نتایج بهینه سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو می تواند باعث افزایش رتبه بندی سایت و افزایش بازدید کنندگان سایت شما شود. برای وب سایت ها خیلی اینکته مهم می باشد که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل مخصوصا جز ۳ تا لینک اول دیده شود.

آغاز سئو سایت یا همان بالا بردن رتبه سایت در گوگل

اولین موتورهای جستجو در اوایل سال ۱۹۹۰ شروع به کار کردند؛ Infoseek،Alta Vista و Yahoo بعضی از محبوب‌ترین این موتورهای جستجو بودند. در آن زمان به موتورهای جستجو را یه دید یک لیست فهرست شده می‌دیدند که مانند صفحه زرد، سئو سایت اولیه بر ساس حروف الفبا انجام می‌شد. صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

همزمان با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدیدتری هم ظاهر می‌شدند که الگوریتم‌های رتبه بندی پیچیده‌تری هم داشتند. معیار این الگوریتم‌ها تراکم کلمات کلیدی ( تعداد دفعات تکرار شدن یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه تقسیم بر تعداد کل کلمه‌های آن صفحه) و همچنین برای فهم محتوا از برچسب‌هایی شبیه key-words استفاده می‌کردند. به دنبال این ترقی در موتورهای جستجو سئو سایت برای بیشتر دیده شدن سایت‌ها دست به کار شد. با گسترش رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو، مهندسین سئو برای تاثیر پذیری در رتبه‌ بندی این موتورها به دنبال پیدا کردن راه‌هایی چه از روش‌های اخلاقی و یا غیر اخلاقی روی آوردند.

آشنایی با  سئو سایت

در نوامبر سال ۱۹۹۶ مقاله‌ای در نیویورک تایمز منشر شد که موضوع ان توسعه دهندگان وب بود که برای قرار گرفتن در جایگاه‌های بالای مانند گوگل نتایج جستجوی مرورگرها از روش‌های غیر اخلاقی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل استفاده می‌کردند. در این مقاله توضیح داده شد که توسعه دهندگان وب از چه طریق به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه‌ای که معمولا پشت ترافیک سایت پنهان شده‌اند، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه آن موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش می‌کنند و رتبه بندی سایت افزایش پیدا می‌کند.

همان طور که گفته شد در اوایل کار به دست آوردن رتبه بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص نسبت به امروزه کار بسیار راحتی بوده است. قرار گرفتن در جایگاه بالای لیست نتایج جستجو در آن زمان به کمک روش‌های غیر اخلاقی امری تضمین شده بود. اما امروزه با پیچیده‌تر شدن الگوریتم‌ موتورهای جستجو، برای مهندسین بهینه سازی خیلی سخت است که بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته لازم به ذکر است که این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو با موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و همچنان ادامه خواهد داشت.

این مسئله برای خیلی از سایت ها مهم می باشد چون باعث افزایش فروش آن ها می شود؛ به همین دلیل رقابت زیادی بین آن ها وجود دارد.

مطاله دیگر نشان می دهد که جستجوکنندگان علاقه زیادی دارند که روی پیونده های طبیعی کلیک کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت ها تاثیرات سئو را متوجه شدند و حاضر شدند که برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

می توان اهداف سئو سایت را به صورت زیر خلاصه کرد:

  • در بازدید وب سایت تاثیرات زیادی دارند.
  • باعث افزایش دیده شدن برند می شود.
  • ترافیک سایت بالا می رود.
  • باعث شده که که وب سایت ها در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری پیدا کنند.
  • فروش محصولات افزایش پیدا می کنند.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات می باشند.

منظور از سئو سایت درون صفحه چیست؟ (On Page SEO)

منظور از سئو سایت درون صفحه یعنی کنترل مستقیم کدها یا محتوهای وب سایت شامل متن، تصویر، پیوند و... می شود. به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می کنید مربوط به SEO On Page می شود، می توان گفت که این روش پایه تمام تلاش های بهینه سازی است زیرا شما بیشترین کنترل را روی آن دارید، هر گونه تغییری در محتویات شما ایجاد شود در نتایج جستجو تاثیر می گذارد بنابراین خیلی مهم است که SEO On Page را به درستی انجام دهید.

منظور از سئو سایت بیرون صفحه چیست؟ (Off Page SEO)

این روش بهینه سازی بیرون از صفحه سایت شما انجام خواهد شد، شامل تمام ارتقاهایی که در خارج از سایت شما انجام می شود. این شیوه شامل تمام کارهایی می شود که باعث می شود شما رتبه ای بالایی در گوگل بگیرید. SEO off Page در مرحله اول برای بدست آوردن پیوندهایی که از سایت دیگر به سایت شما اشاره دارد متمرکز خواهد شد، پس از آن روش هایی که در خارج از وب سایت انجام خواهد شد به بهینه سازی موتورهای جستجو می پردازد.

SEO ۰ff Page را می توان به یک فرایند نامحدود توصیف کرد که مهندسین سئو برای بدست آوردن آن تلاش می کنند.

سئو سایت به روش کلاه سفید (White Hat)

در اصطلاحات فنی که در این حوزه وجود دارد، سئو کلاه سفید به تکنیک هایی گفته می شود که روش ها و تمام استراتژی ها که از قوانین موتورهای جستجو تبعیت می کنند اشاره دارد. این به معنی فریب یا دستکاری در موتورهای جستجو و یا نمی باشد، این روش حتی به عنوان سئو اخلاقی نیز یاد می شود، چون دلیل آن این می باشد که یک اجرای بلند مدت دارد و از دستورالعمل ها و سیاست های صحیح برای بدست آوردن رتبه های بالای گوگل در نتایج جستجو می باشد.

سئو سایت به روش کلاه سیاه (Black Hat)

اصطلاح کلاه سیاه به مجموعه ای دستوراتی که برای فریب و بازی و دستکاری الگوریتم ها برای بدست آوردن رتبه بالا بکار برده می شود. این روش یک روش غیر اخلاقی تلقی می شود و هیچ موتور جستجویی آن را تایید نمی کند، اگر از این روش ها استفاده کردید خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داد را برای همیشه دارد و دیگر گوگل شما را به کاربران خود نشان نمی دهد. شاید انجام این کار منجر به رشد ناگهانی سایت شما شود ولی بعد از مدتی منجر بخ پرداخت جریمه و یا حذف کل سایت خواهد شد.

سئو سایت به روش کلاه خاکستری(Gray Hat)

کلاه خاکستری روشی می باشد که مطابق استاندارد گوگل نیست ولی ربات های گوگل نمی توانند به راحتی آن ها را تشخص دهند؛ به همین دلیل احتمال جریمه شدن سایت کاهش می یابد.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha