۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
گرفتن حقابه ایران از حوزه آبریز ارس و هیرمند باید یکی از اولویت های محیط زیستی کشور باشد
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس:

گرفتن حقابه ایران از حوزه آبریز ارس و هیرمند باید یکی از اولویت های محیط زیستی کشور باشد

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: علیرغم پروژه های سدسازی توسط دو کشور همسایه افغانستان و ترکیه شاهد دیپلماسی فعال آب نبودیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی، در مورد اولویت های محیط زیستی کشور در سال ۱۴۰۲، گفت: گرفتن حقابه ایران از حوزه آبریز ارس و هیرمند باید یکی از اولویت های محیط زیستی کشور باشد زیرا علیرغم پروژه های سدسازی توسط دو کشور همسایه افغانستان و ترکیه شاهد دیپلماسی فعال آب نبودیم.

وی افزود: علیرغم اینکه وزارت نیرو در این راستا رویکرد خوب و تلاش های جدی داشته و محرابیان وزیر نیرو مذاکراتی با طرف های ترکیه و افغانستانی داشته است اما هماهنگی و هارمونی لازم بین سه ضلع اصلی یعنی وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت امور خارجه وجود نداشته و باعث شده حقوق حقه ملت ایران در این زمینه استیفا نشود بنابراین پیگیری حقابه باید یکی از مهمترین اولویت های زیست محیطی در سال ۱۴۰۲ باشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت نظارت بر طرح های توسعه ای، گفت: معتقد هستم که علیرغم اینکه رئیس سازمان محیط زیست جدیت دارند که طرح های توسعه ای باید پیوست های زیست محیطی داشته باشند اما با یک سری روابط خاص جاه‌نمایی‌های صحیح برای بسیاری از پروژه ها اتفاق نمی افتد و در برخی موارد هم مماشات صورت می گیرد و شاهد آلودگی هایی هستیم که کشور را با چالش مواجه می کند.

سعیدی اجرای قانون هوای پاک را یکی از اولویت های جدی دانست که باید در حوزه محیط زیست مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد و ادامه داد: به طور مشخص تامین منابع مالی برای اجرای این قانون باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با انتقاد از وضعیت نامطلوب حیات وحش در کشور، تصریح کرد: مجلس در حوزه حمایت از محیط بانان ورود خوبی داشته اما باید حمایت های حقوقی از آنها در دستور کار قرار گیرد؛ تلف شدن پیروز احساسات جامعه را جریحه دار کرد البته سازمان محیط زیست در حوزه حمایت از حیات وحش رویکردهای خوبی دارد اما می طلبد که این رویکردها و نگاه ها جدی تر باشد و از تمامی ظرفیت های علمی و تخصصی برای بهبود وضعیت حیات وحش به ویژه گونه های نادر جانوری استفاده کرد.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha