۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
پروژه تامین آب اراضی کشاورزی سیروان ایلام ۶۵ درصد پیشرفت دارد
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

پروژه تامین آب اراضی کشاورزی سیروان ایلام ۶۵ درصد پیشرفت دارد

ایلام- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: پروژه تامین آب اراضی کشاورزی سیروان با ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیمراد اکبری صبح شنبه در حاشیه بازدید از پروژه تامین آب اراضی سیروان استان ایلام، اظهار کرد: پروژه های بزرگی در حوزه آب و خاک ایلام در حال اجرا است که در آینده باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان می شود.

وی افزود: در آینده ای نزدیک اراضی آبی کشاورزی ایلام به ۲۰۰ هزار هکتار خواهد رسید و علاوه بر رونق تولید باعث اشتغالزایی جوانان بسیاری از مناطق مختلف استان می شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پروژه تامین آب اراضی سیروان ایلام گفت: این پروژه با هدف تبدیل سه هزار هکتار از اراضی دیم به آبی طراحی شده و در حال اجرا است.

اکبری بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احدات ساختمان ایستگاه، خط انتقال هفت هزار و ۳۰۰ متری با لوله فولادی با قطر یک هزار و ۲۰۰ میلی‌متر و مخزن تعادلی فاز اول هزینه شده است.

وی با اشاره به این که این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با تکمیل عملیات اجرایی علاوه بر تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی، برای ۶۰۰ نفر از جوانان منطقه، شغل پایدار ایجاد خواهد می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در الگوی کشت پیشنهادی پروژه، ۷۰ درصد از اراضی برای باغات و بقیه سطوح برای زراعت جانمایی شده است.

کد خبر: ۲۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha