۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
محصولات داخلی از لحاظ کیفی، کمّی و قیمتی باید رقابت‌پذیر باشند
نماینده مردم چابهار در مجلس:

محصولات داخلی از لحاظ کیفی، کمّی و قیمتی باید رقابت‌پذیر باشند

سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه خودروسازان از حمایت دستگاه‌های اجرایی سوءاستفاده می‌کنند، گفت: خودرو های داخلی علاوه بر قیمت غیرمنطقی، در کیفیت نیز با چالش روبه رو هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی درباره قیمت خودرو، گفت: سیاست‌هایی که اکنون در صنعت خودرو به کار می‌رود، ناشی از القائات مافیای خودرو است؛ حمایت از تولید داخل باید مشروط به رقابت‌پذیر بودن محصولات از نظر کیفی، کمّی و قیمتی باشد؛ صنعت خودروسازی از حمایت دستگاه‌های اجرایی سوءاستفاده می‌کند.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار خودرو کشور رقابتی نیست، افزود: مجلس شورای اسلامی علاوه بر تصویب واردات خودرو، در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ واردات خودروهای کارکرده تا سقف ۵ سال را مصوب کرد که این موضوع با مخالفت هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام از بودجه حذف شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه خودرو های داخلی علاوه بر قیمت غیرمنطقی، در کیفیت نیز با چالش روبه رو هستند و در ۹۰ درصد موارد ایربگ آن‌ها باز نمی‌شود، اضافه کرد: گرانی خودرو بر قیمت سایر کالاها نیز اثرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سوال مردم این است که چرا با وجود اینکه مجلس واردات خودرو را مصوب کرد و دولت نیز در ظاهر مخالفتی ندارد، واردات به درستی انجام نمی‌شود؟ ادامه داد: در ابتدای سال شورای رقابت قیمت خودروهای تولیدی را افزایش داد این موضوع نشان می‌دهد، سیاست ما در حوزه خودرو براساس مهار تورم نیست.

کد خبر: ۲۱۶٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha